Wolff: Věděli jsme, že to bude na hraně, ale diskvalifikaci bych klidně riskoval znovu
Kauza obroušených desek podlahy pomalu utichá, ale z paddocku se ještě ozývají poslední reakce těch, kteří se dosud novinářům vyhýbali. V případě Tota Wolffa jsme však neslyšeli to, co už několikrát zaznělo z úst jeho soupeřů. Místo toho přišlo překvapivé prohlášení, že by Wolff ochotně riskoval diskvalifikaci znovu.
Lewis Hamilton v Austinu bojoval o vítězství. Kdyby mu stratégové připravili lepší taktiku, klidně mohl skončit před Maxem Verstappenem. Nakonec se radoval z druhého místa, ale jen do chvíle, než se FIA podívala na monopost W14 podrobněji. Mercedes tak odjížděl z Texasu jen s body George Russella.
Šéf Mercedesu Toto Wolff v Mexiku prozradil, že diskvalifikace nepřišla jako blesk z čistého nebe. Inženýři předem věděli, že to bude těsné. “Problém sprintových závodů je, že monoposty jdou rovnou do parc fermé a vy je už nemůžete nastavovat. Před sobotou jsme si mysleli, že asi to bude na hraně, ale pravděpodobně budeme mít menší rezervu.”
Menší rezerva se velmi rychle vytratila. Změnil by Rakušan rozhodnutí týmu, kdyby ho Grand Prix USA čekala znovu? Třetinový majitel stáje prozradil, že preferuje mentalitu všechno nebo nic. “Raději bych bral diskvalifikaci a bojoval o závodní vítězství, viděl náš výkon, než skončil na třetím místě s 25sekundovou ztrátou. Kdykoliv bych si vybral tu diskvalifikaci.”
Takovéto myšlení v paddocku nebylo ojedinělé, naznačují další slova Tota Wolffa, ale například i Lewise Hamiltona. Sedminásobný mistr světa před víkendem naznačil, že kdyby FIA kontrolovala všechny monoposty, tak by bylo diskvalifikací mnohem více. Stejný názor má i šéf Haasu Günther Steiner, který navíc nerozumí, proč to FIA neudělala. Kontrolovat podlahy všech aut by prý netrvalo více než 30 minut.
Diskvalifikovaných mohlo být mnohem více. “Přesně takové reakce jsme dostali od ostatních týmů. Jezdci se mezi sebou o tom bavili,” prozradil Toto Wolff podrobnosti z “odposlechu”. “I z manažerského hlediska si myslím, že mnoho, mnoho týmů se pravděpodobně ocitlo pod devítimilimetrovým limitem.”
V případě Mercedesu však je třeba připomenout ještě jeden faktor, který můžeme považovat za polehčující. Je jím nasazení nového balíku. “Zahrálo to určitou roli. Získali jsme více přítlaku, což je pozitivní. Zároveň s tím však naše auto o něco tvrději naráželo na všechny nerovnosti.”