Aston Martin vysvětluje svůj propad: Simulátor nás poslal špatným směrem
Dokud Aston Martin vyvíjel monopost na základě toho, co si bývalý šéf aerodynamiky Red Bullu Dan Fallows přinesl do svého nového působiště, zelený tým kraloval “zbytku světa”. Pak však vyschla studna nápadů dovezených z Milton Keynes a britská stáj musela začít pracovat takříkajíc bez pomoci. Jak to dopadlo, už všichni dobře víme. Aston Martin se brání tím, že k chybě došlo při simulacích.
Lando Norris si v Austinu utahoval z Aston Martinu slovy, že s každým vylepšením se jejich auto jen zhoršuje. Mladý Brit to jako vždy myslel v první řadě jako vtip, ale i tak mu musíme dát za pravdu. McLaren a Aston Martin v této sezóně pracují podle dokonalé nepřímé úměry; čím více desetin McLaren získá, tím více jich Aston Martin ztratí.
Technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows prozradil, že v Silverstone už vědí, kde padla kosa na kámen. “Už víme, co jsme udělali špatně, že jsme tak rozhodili balanc monopostu. Pochopili jsme, proč to tak ublížilo naší celkové výkonnosti. Teď jde o to neopakovat tu samou chybu. Toto byl rok učení se.”
Aston Martin věřil, že se mu podaří vrátit si starou formu austinským balíčkem vylepšení. Sprintový formát a problémy s brzdami mu tuto snahu výrazně zkomplikovaly, ale v neděli jsme viděli náznaky zlepšení.
Zástupce technického ředitele Eric Blandin prozrazuje: “Naše simulační nástroje nás co se týče aerodynamiky zavedly jistým směrem. My jsme tento směr následovali, ale tento směr byl prostě špatný. Myslíme si, že s novým balíčkem jsme problém odstranili.”
Aston Martin pravděpodobně má jisté rezervy, pokud jde o práci na simulátoru. Naznačuje to nejen špatné směřování vývoje, ale i problémy s brzdami v USA. Chybné údaje z továrny totiž vedly k tomu, že se brzdy přehřívaly.
“Neustále se musíte zlepšovat. My vylepšujeme i naše simulace,” ujistil Blandin. “Simulační nástroje jsou ale jen tak dobré, jako data, která do těch simulací vložíte. Jde o to lépe všemu porozumět a pokusit se zlepšit korelaci dat.”