logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen kritizuje rozhodnutí FIA: Měli jsme startovat o hodinu dříve

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 19:17

Max Verstappen nenapodobil svůj úspěch ze sprintu. Ve Spa se v sobotu odpoledne začalo od začátku, změnily se podmínky i nastavení monopostů. V sobotní kvalifikaci se Maxu Verstappenovi nepodařilo dostat do ideální pozice a jeho nedělní závod se proměnil v marné pronásledování Charlese Leclerca.

Monacký závodník nasadil do závodu užší zadní křídlo a na vodě se pořádně trápil. Verstappen na něj dorážel, ale v těchto podmínkách a s rychlostí Ferrari na rovinkách to nestačilo. Po přezutí na sliky se pilot Ferrari dostal do pohody a Maxe znovu odrazil.

Čtyřnásobný mistr světa možná měl o malinko lepší tempo i na suché trati, ale jízda ve špinavém vzduchu a nepochybně i konkurenceschopnost Ferrari ho přinutily ustoupit a spokojit se se čtvrtým místem. Red Bull se připravoval na mokrý závod, ale ředitelství závodu jej odstartovalo až o 80 minut později, což znevýhodnilo týmy s většími zadními křídly.

„Škoda, že závod neodstartovali dříve. Měli to udělat mnohem dříve, možná i o hodinu. Přistoupili k tomu opatrně. Po Silverstonu jsme žádali, aby byli o trošku opatrnější, protože tam bylo poměrně dost vody, ale tohle byl podle mě zcela opačný extrém,“ řekl po závodě zklamaný Verstappen.

„Něco takového však ruinuje starý, dobrý, klasický mokrý závod. Buď se dál budeme snažit a pojedeme si za pořádným závodem na vodě, nebo to můžeme zabalit a čekat, až bude sucho, což určitě nechcete. Myslím si, že stále můžeme vidět dobrý mokrý závod, jak jsme viděli v Silverstonu,“ myslí si Max.

Ten zároveň připomněl, že otálení ředitele závodu Ruia Marquese negativně ovlivnilo i závod Red Bullu, který s velkým zadním křídlem očekával jiný průběh. V prvních kolech jsme viděli, že Verstappen měl tempo, ale Leclerc ho odrazil a na suchu si třetí místo s přehledem pohlídal. „S naším zadním křídlem nás toto rozhodnutí zkompromitovalo,“ povzdechl si Max.

„Stále však platí, že máme problémy s managementem pneumatik bez ohledu na velikost zadního křídla, což nám dnes také ublížilo,“ dodal čtyřnásobný mistr světa.

Red Bull určitě měl rychlost na třetí místo, ale Charles Leclerc s Ferrari učinili ve druhé polovině víkendu lepší rozhodnutí a zajeli lépe v rozhodující fázi. Ukázalo se, že v případě souboje o třetí místo byla klíčová kvalifikace. Max si ale nemyslí, že Red Bull udělal chybu, když po sprintu změnil nastavení monopostu.

„Když si na této trati zvolíte takové zadní křídlo, tak budete mít problém s maximální rychlostí. Myslím si však, že jsme z toho vytěžili maximum,“ konstatoval Verstappen.

„Jak jsem řekl, provedli jsme změny a podle mě byla jízda s autem lepší. Víme, na čem musíme pracovat. Bohužel, napravit to není tak jednoduché,“ uzavřel nizozemský závodník.

Související zprávy

Diskuze