logo F1zpravy.czF1online.sk

Red Bull na poslední chvíli přivezl Cunodovi novou podlahu: Byl to obrovský rozdíl

Júki Cunoda
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 21:58

Júki Cunoda to dokázal! Japonský závodník možná ztratil na Maxe Verstappena čtyři desetiny, ale pohodlný postup do Q3 a sedmé místo na startu jsou při trápení pilota Red Bullu jako malé vítězství. Jak se mu to podařilo? Je to velmi zajímavý příběh.

Po pátku jsme se zamýšleli nad politikou Red Bullu v oblasti nasazování vylepšení. V médiích se objevovaly informace, že tým má připravená vylepšení jen pro Maxe Verstappena, který dostal nové díly ve dvou vyhotoveních, aby měl k dispozici i náhradní. Naopak, Cunoda nedostal nic.

Red Bull na to v sobotu odpověděl ve velkolepém stylu. Júki měl na autě novou podlahu, přestože podle Sky mu chybělo nové zadní křídlo. To však japonskému závodníkovi stačilo k dobrému výsledku. Před kamerami se tvářil velmi spokojeně.

„Jsem velmi spokojen a poklona patří i týmu, který přivezl vylepšení jen těsně před kvalifikací. Rozhodně jsem cítil obrovský rozdíl,“ pochvaloval si Cunoda po sedmém místě v kvalifikaci.

„Stále mi chybí nějaké nové díly, ale i nová podlaha stačila na to, abych se dostal do této pozice. Velké díky týmu, který pracoval velmi tvrdě, aby mi přivezl vylepšení na tuto velkou cenu. Zapomenout nesmím ani na mechaniky, kteří odvedli obrovský kus práce. Bylo to hektické a stále nedokážu uvěřit, jak to dokázali stihnout před kvalifikací. Těším se na neděli,“ řekl nadšeně Cunoda.

Ten zároveň připomněl, že tým provedl i změny v nastavení. Nové díly a nové nastavení znamenaly, že Cunoda naskočil do kvalifikace v podstatě s novým autem, ale dokázal to zvládnout. „Bylo to téměř jako zcela neznámý monopost. Nevěděl jsem přesně, jak se bude chovat. Moji inženýři však odvedli vynikající práci a nastavili auto co nejkonzistentněji,“ dodal Júki.

Spokojen mohl být i nový šéf Laurent Mekies. I když kvalifikace příliš nevyšla Maxovi Verstappenovi, jeho vítězství ve sprintu a úspěch s Cunodou ho mohl naplnit spokojeností. Nezapomínejme, že jedním z úkolů nového šéfa je pomoci druhému pilotovi Red Bullu, což je problém, který trvá už od roku 2019.

„Júkiho monopost jsme vylepšili jen těsně před kvalifikací. Pokud jde o počet dílů, vždy je tlačíme až úplně na hranu. Rozhodli jsme se, že zariskujeme a nasadíme mu vylepšení. Možná jste si všimli, že jsme do kvalifikace vstoupili o něco později,“ řekl spokojeně Mekies.

Podobně jako Júki, i Laurent vyjádřil názor, že nová podlaha byla rozhodující prvek při honbě japonského závodníka za dobrým výsledkem. „Stálo to za to a určitě to pomohlo zlepšit jeho výkon, který byl na velmi dobré úrovni,“ dodal francouzský inženýr.

Související zprávy

Diskuze