Šetří Red Bull na Cunodovi? Nevím, kdy dostanu nový balíček, vzkázal

Júki Cunoda se opět nepropracoval do nejlepší desítky kvalifikace a opět bude velmi ztuha bojovat, aby ukončil svou šňůru bez bodovaného umístění, která v současnosti trvá již pět velkých cen. Negativní série se zcela zjevně projevuje i na jeho psychické pohodě.
Cunoda nikdy neměl fantastickou angličtinu, což asi nepřekvapí u kluka, který se poprvé vydal do Evropy až v roce 2019 bez předchozích znalostí tohoto jazyka. Nesmíme zapomínat, že pro lidi z asijských zemí je to mnohem obtížnější než pro evropské národy.
V každém případě, neumíme se zbavit pocitu, že po přestupu do Red Bullu ztratil Júki veškerou pohodu. V rozhovorech se zakoktává, uprostřed věty mění vyjádření a myšlenku, v jedné větě použije několik „berliček“ a jeho vyjádření celkově nic nevypovídají. Po přestupu do Red Bullu se Júkiho těžko poslouchá a ještě obtížněji se na něj dívá. Asi nepřekvapí, že podobně to bylo i po dvanáctém místě v pátečním sprintovém rozstřelu.
„Pokud mám být upřímný, pravděpodobně se stále trápím při jízdě s tímto autem. Ztratil jsem šest desetin sekundy. Pole je velmi vyrovnané a jako vždy to byla velmi těsná kvalifikace, takže každá maličkost se počítá,“ konstatoval Cunoda.
„Vydal jsem ze sebe to nejlepší. Jako vždy se najdou drobnosti, které můžeme zlepšit. Alespoň vím, že je tu něco, co můžu zlepšit. Ztratit takto málo na postup do SQ3 je frustrující,“ dodal Júki.
Japonec nabral v podstatě celou svou ztrátu v prostředním sektoru. Red Bull jezdí ve Spa s tenoučkým zadním křídlem, což není jednoduché pro jezdce, který se trápí s nedostatkem sebedůvěry. Kromě toho, tým mu dává na každém kroku najevo, že hraje druhé housle.
Red Bull mu opět nepřivezl vylepšené díly, které obdržel pouze Max Verstappen. Skutečně by nás zajímalo, jak funguje tento tým po provozní stránce. I naposledy dostal Cunoda, kterému nepomohla nehoda v Imole, nové díly o několik velkých cen později než Verstappen. Samozřejmě to neodůvodňuje ztrátu šest desetin, ale víme, že výrobní linky v Milton Keynes mají na to, aby zvládly vyrobit více dílů, což přimělo komentátora Martina Brundlea k zajímavé poznámce.
„Jen rozpočtovým stropem umím vysvětlit, proč Red Bull nevyrábí díly pro Júkiho Cunodu. Vím, že se chtějí soustředit na příští rok a Júki také hodně boural, ale jsem si jistý, že Red Bull má zdroje,“ poznamenal bývalý pilot, ke kterému se přidal i jeho kolega David Croft.
„Mají dost dílů pro obě auta, ale podobně jako ty nevím s jistotou, proč je nenasadí oběma pilotům,“ řekl známý komentátor. Je tedy jasné, že Red Bull má více nových dílů, ale i ty náhradní nakonec připadly Verstappenovi. Pokud je to pravda, Júkimu to na psychické pohodě určitě nepřidá.
„Nevím, kdy dostanu nové díly, ale do té doby ze sebe vydám to nejlepší,“ slíbil Cunoda. „Myslím si, že se pomaličku blížíme. Dokážeme alespoň konzistentně vytěžit to nejlepší z nastavení balíku, který máme. Samozřejmě, i já si můžu počínat o něco lépe. V takovém vyrovnaném poli musíte vše poskládat dohromady.“