Piastri má sprintovou pole position. Australan zahanbil soupeře, ale hlavně Landa Norrise

Sprintová kvalifikace na belgickém okruhu Spa-Francorchamps byla jednoznačně v režii Oscara Piastriho. Pilot McLarenu si s velkou lehkostí vyjezdil první místo a nikomu nedal šanci ani pomyslet, že by v sobotu mohl startovat z první příčky. Nejvíce se však bude červenat jeho týmový kolega Lando Norris.
Ve třetí části kvalifikace přišly na řadu měkké pneumatiky. Celá první desítka měla k dispozici jen jeden pokus, proto šlo i o to, kdo ve výjezdovém kole nejlépe vyhodnotí podmínky na trati, připraví se na ostrý pokus a zaútočí na správných místech.
Oscar Piastri byl prakticky bezchybný. Zatímco Lando Norris ve výjezdovém kole zřejmě přepálil tempo a zpočátku se bil o pole position s Maxem Verstappenem, Piastri si jel své a nakonec Nizozemce porazil o 477 tisícin sekundy.
Lando Norris měl však propastný deficit více než šesti desetin sekundy. Po smělých čtvrtečních vyjádřeních o tom, jak se cítí být větší hrozbou, je to pro něj nepříjemný návrat do reality, o který se postaral Piastri.
Charles Leclerc s novým zadním zavěšením obsadil až čtvrté místo se ztrátou 0,768 sekundy. Monačan byl jediným pilotem Ferrari v nejlepší desítce. Lewis Hamilton totiž bude startovat až z osmnácté pozice.
Přes první část se však nedostali hned dva piloti z top týmů. Kimi Antonelli skončil úplně poslední. Ve vysílačce se omlouval a vysvětloval, že neměl vůbec žádný grip. Nebylo to však žádné překvapení vzhledem k tomu, že ve Stavelot se roztočil a na svých středně tvrdých pneumatikách přeletěl přes štěrk. Od opravného pokusu se už nedalo moc čekat.
Lewis Hamilton zas při prvním pokusu musel korigovat přetáčivý smyk ve Stavelot, ale ještě nic nemuselo být ztraceno, kdyby zvládl bez chyby druhé měřené kolo. Při brzdění do poslední šikany však zablokoval zadní pneumatiky. Auto se v momentě roztočilo a ze sedminásobného mistra světa se stal pasažér.
Ve druhé části kvalifikace jsme viděli výrazné zrychlování trati. Čím později pilot zajel své kolo, tím byly podmínky lepší. Doplatili na to mnozí. Jen těsně postoupil Oscar Piastri, který si však za to mohl i sám; v zatáčce Raidillon vyjel všemi čtyřmi koly mimo trať a komisaři mu smazali čas. Ve druhém pokusu se jen těsně prosmýkl do elitní desítky, což se však nedá říct o Júkim Cunodovi a Georgeovi Russellovi.
Mezi elitní desítku tak postoupili oba piloti Haasu. Esteban Ocon si bere páté místo, Ollie Bearman skončil sedmý. Dvojici Haasů rozdělil Carlos Sainz z Williamsu.
Spokojení mohou být i Pierre Gasly, Isack Hadjar a Gabriel Bortoleto na osmé, deváté a desáté příčce.

Sprint. kval. - GP Belgie 2025






Jezdec | Tým | Q1 | Q2 | Q3 | Ztráta | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:41,769 | 1:42,128 | 1:40,510 | ||
2. | Red Bull | 1:42,043 | 1:41,583 | 1:40,987 | +0,477 | |
3. | McLaren | 1:42,068 | 1:41,412 | 1:41,128 | +0,618 | |
4. | Ferrari | 1:42,763 | 1:41,786 | 1:41,278 | +0,768 | |
5. | Haas | 1:42,822 | 1:41,801 | 1:41,565 | +1,055 | |
6. | Williams | 1:42,776 | 1:42,051 | 1:41,761 | +1,251 | |
7. | Haas | 1:43,024 | 1:42,019 | 1:41,857 | +1,347 | |
8. | Alpine | 1:43,171 | 1:41,949 | 1:41,959 | +1,449 | |
9. | Racing Bulls | 1:42,711 | 1:42,088 | 1:41,971 | +1,461 | |
10. | Stake | 1:42,806 | 1:41,901 | 1:42,176 | +1,666 | |
11. | Racing Bulls | 1:42,897 | 1:42,169 | |||
12. | Red Bull | 1:42,912 | 1:42,184 | |||
13. | Mercedes | 1:42,650 | 1:42,330 | |||
14. | Aston Martin | 1:42,427 | 1:42,453 | |||
15. | Aston Martin | 1:42,736 | 1:42,832 | |||
16. | Williams | 1:43,212 | ||||
17. | Stake | 1:43,217 | ||||
18. | Ferrari | 1:43,408 | ||||
19. | Alpine | 1:43,587 | ||||
20. | Mercedes | 1:45,394 |
- Štítky
- GP Belgie 2025