logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc se ve vysílačce nešetřil: Já jsem takové hovno!

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 23:40

Charles Leclerc nepřišel do Formule 1 sbírat šestá místa. Někdy monopost na víc zkrátka nemá a Monačan může být spokojený alespoň se svým výkonem a utěšit se, že udělal maximum. To však nebyl případ soboty v Silverstone. Monačan se po kvalifikaci bičoval za neuspokojivou jízdu.

Jenson Button během tréninků konstatoval, že Ferrari konečně působí jako auto, ve kterém se dobře jezdí. Po kvalifikaci svůj pohled musel poopravit, ale nebylo to jen o horším vyvážení auta nebo o tom, že by soupeři udělali větší krok vpřed.

Důkazem toho je vysílačka Charlese Leclerca, ve které se svezl pod černou zem. „Sakra, sakra, sakra, já to jeb**! Já jsem takové hovno, já jsem takové hovno! Přesně to jsem!“

Šesté místo očividně neodpovídalo jeho očekáváním. „Nebyl jsem dost dobrý,“ uvedl v rozhovoru pro Sky Sports. „Bohužel, už se to stává častěji, že po kvalifikaci mluvím o tom, co jsme mohli dosáhnout, co jsme měli dosáhnout… V konečném důsledku platí, že pokud v kokpitu nepodám dostatečně dobrý výkon a neposkládám nejlepší průjezdy zatáček do jednoho kola, tak skončím na šestém místě místo toho, abych byl v první řadě.“

„Můžu z toho vinit jen sám sebe. Jsem velmi zklamaný, protože kvalifikace bývala jedna z mých silných stránek,“ uvědomuje si, na čem musí pracovat. „Obecně teď podávám velmi dobré výkony v závodech, ale v kvalifikaci mi něco chybí. Na autě máme nějaké problémy, se kterými se snažíme jezdit, ale není to vždy jednoduché. To bych však nechtěl použít jako výmluvu.“

V sobotu to bývá stejná písnička, čehož začíná mít plné zuby. „Už mě unavuje, že sem pokaždé chodím a můžu jen vysvětlovat, co se pokazilo. Během kvalifikace nemám v autě stejný pocit jako vloni. Máme problémy, které jsou velmi specifické a výrazně nám komplikují kvalifikace. Jsou to divné věci, ale víme, co je jejich zdrojem a jak vypadá řešení. Týká se to spíše balansu.“

Monačan nechtěl prozradit více, ale pokud se problémy týkají balansu, je možné, že nové zadní zavěšení je pomůže vyřešit. Na to si budeme muset počkat do VC Belgie.

Zatím se však můžeme zamyslet nad tím, zda by Leclerc získal pole position, kdyby v kvalifikaci odjel dobré kolo. „Nevím, zda by to byla pole position, to si nemyslím, ale ztratil jsem asi dvě desetiny. Určitě mě to stálo první řadu.“

Pozitivem je, že Ferrari mělo v pátečních závodních simulacích vynikající tempo. Monačan si v pátek uvědomoval, že jeho tým by neměl zcela obětovat závod. „Ano, ale chtěl jsem více pracovat na kvalifikačním tempu, abychom skončili výše než na šestém místě. Najít čistý vzduch ze šestého místa bude velmi těžké. Dám do toho všechno.“

Související zprávy

Diskuze