Domácí miláčci ovládli první trénink, Hamilton vede před Norrisem

Britští fanoušci měli po prvním tréninku menší důvod k úsměvu. I když se zatím o nic nebojuje, první příčka Lewise Hamiltona a druhé místo Landa Norrise je naplňuje nadějí, že domácí jezdci by mohli být hlavními postavami divadla na okruhu v Silverstone.
Lewis Hamilton se předvedl ve velmi dobrém světle. V prvním tréninku zajel čas 1:26,892, na který nestačili ani piloti McLarenu. Lando Norris zaostal o 23 tisícin sekundy a třetí Oscar Piastri o půldruhé desetiny. První čtveřici uzavřel Hamiltonův kolega Charles Leclerc.
Připomeňme, že Ferrari si do Silverstonu nepřineslo žádné nové komponenty. Inženýři chtějí ladit nastavení vylepšeného auta, které dostalo zcela novou podlahu před týdnem v Rakousku. V McLarenu je to však zcela jiný příběh; domácí tým představil novou podlahu s cílem zvýšit přítlak auta. Tým však svým jezdcům rozdělil úkoly. Zatímco Norris jezdil s konfigurací na menší přítlak, Oscar Piastri ho měl o něco více.
Zpočátku se zdálo, že Mercedesu bude vyhovovat i počasí, ale v průběhu prvního tréninku teploty trati neustále narůstaly. Jelikož německý tým si nepřinesl žádné nové komponenty, nemohl počítat s tím, že ve vyšších teplotách a v rychlých zatáčkách najednou ožije. Páté místo patří Georgeovi Russellovi. Další z domácích jezdců tak ztratil 271 tisícin sekundy. Jeho kolega Kimi Antonelli obsadil devátou příčku.
Oba piloti Racing Bulls tentokrát skončili před mateřskou stájí. Isack Hadjar zajel slušný čas na úrovni 1:27,217 a Liam Lawson byl jen o desetinu pomalejší. Na druhé straně Max Verstappen je až desátý. Během tréninku už téměř tradičně hlásil problémy s vyvážením auta, které bylo v pomalých zatáčkách nedotáčivé a v rychlých zatáčkách se chovalo nepředvídatelně. Podle Nizozemce buď zadní část ustřelila, nebo auto nechtělo zatočit. Na konci tréninku nám režie přímého přenosu nabídla záběr na to, co to znamená mít monopost, který si dělá, co chce.
— F1 edits (@F1F1edit) July 4, 2025
Williams v prvním tréninku vsadil na netradiční program a hned v úvodu se pustil do závodních simulací. Inženýři se snažili odhalit záhadný problém s přehříváním, který Alexe Albona vyřadil ze závodů na posledních velkých cenách. Po nasazení měkkých pneumatik však byl dostatečně rychlý a obsadil sedmé místo. Sainz během tréninku musel měnit podlahu, která se zřejmě poškodila po průjezdu přes obrubník, a skončil v druhé desítce.
Zatím jsme na trati neviděli Júkiho Cunodu a Nica Hülkenberga. Tuto dvojici nahradili mladíci Arvid Lindblad a Paul Aron.

1. trénink - GP Velké Británie 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ferrari | 1:26,892 | 26 | ||
2. | McLaren | 1:26,915 | +0,023 | 26 | |
3. | McLaren | 1:27,042 | +0,150 | 28 | |
4. | Ferrari | 1:27,095 | +0,203 | 26 | |
5. | Mercedes | 1:27,163 | +0,271 | 25 | |
6. | Racing Bulls | 1:27,217 | +0,325 | 28 | |
7. | Williams | 1:27,304 | +0,412 | 30 | |
8. | Racing Bulls | 1:27,351 | +0,459 | 27 | |
9. | Mercedes | 1:27,367 | +0,475 | 25 | |
10. | Red Bull | 1:27,432 | +0,540 | 26 | |
11. | Aston Martin | 1:27,678 | +0,786 | 24 | |
12. | Aston Martin | 1:27,844 | +0,952 | 22 | |
13. | Williams | 1:27,909 | +1,017 | 26 | |
14. | Red Bull | 1:27,958 | +1,066 | 22 | |
15. | Haas | 1:28,057 | +1,165 | 23 | |
16. | Alpine | 1:28,086 | +1,194 | 27 | |
17. | Stake | 1:28,142 | +1,250 | 25 | |
18. | Haas | 1:28,147 | +1,255 | 24 | |
19. | Alpine | 1:28,332 | +1,440 | 23 | |
20. | Stake | 1:28,397 | +1,505 | 23 |