logo F1zpravy.czF1online.sk

Norris bagatelizuje efekt nového zavěšení: Je to spíše o mé tvrdé práci

Auto Landa Norrisa v garáži
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:13

Lando Norris se v posledních týdnech dostal do formy, což výrazně zdramatizovalo situaci v Poháru jezdců. Piloti McLarenu jsou z bodového pohledu téměř na jedné úrovni, a to je skvělá zpráva pro všechny fanoušky napínavých bojů o titul. Co však přispělo k této vyrovnanosti? Podle Landa Norrise to ani zdaleka není o nových zavěšeních.

McLaren představil nové přední zavěšení v Kanadě a už o dva týdny později se Lando Norris radoval z rakouské pole position a rakouského vítězství. V Silverstone si na konto připsal další triumf, když na jedné straně vytěžil z penalizace pro Oscara Piastriho, ale na druhé straně mu dokázal být vyrovnaným soupeřem.

Vedení týmu před pár dny hovořilo o svém přesvědčení, že nové závěsy odstranily Norrisovy problémy. Britský závodník teď lépe cítí chování přední nápravy, dokáže lépe odhadnout, kdy jsou pneumatiky na hraně a hrozí ztráta přilnavosti.

Podle Landa Norrise je však kolem předních závěsů přehnaně velké haló. „Vy zníte ještě pozitivněji než já,“ pousmál se v Silverstone, když se ho novináři zeptali na balíček vylepšení. „Mohlo to být i horší… Lidé o tom hovoří asi až příliš. To je můj upřímný názor. Je možné, že mi to pomáhá a když říkám, že mi to pomáhá, mohou to být setiny nebo tisíciny, to nevím. Není možné vyjádřit to číselně.“

Britský závodník uznal, že zavěšení mu mohlo pomoci, ale nechce mu připsat zásluhy za vítězství z posledních dvou víkendů. „Jak jsem řekl v předchozích rozhovorech, tým věřil, že mi to poskytne lepší pocit a já jsem do toho šel. Věřím týmu a jeho přesvědčení, že by to mohlo pomoci. Není to garance, ale mohlo. To je všechno.“

Norris mnohem raději připisuje zásluhy své tvrdé práci. Už od začátku sezony se snažil vyřešit své problémy v kvalifikacích, ale dlouho se mu to nedařilo. Věří, že teď to konečně prolomil a Piastrimu bude vyrovnaným protivníkem i v sobotu.

„Ano, od té doby jsem vyhrál dva závody. V Kanadě jsem byl skutečně rychlý, ale neřeknu, že jde jen o to,“ pokračoval v tématu nových předních závěsů. „Větší podíl chci připsat mé tvrdé práci, kterou jsem odvedl mimo okruhy s mým týmem a lidmi kolem sebe. Mnohem větší podíl připisuji tomu než nějakým úpravám zavěšení.“

„Na druhé straně bych mohl říct, že podle mě bych dosáhl to samé i bez něj a mohl bych se vrátit ke starší specifikaci,“ uvědomuje si Norris, že takový experiment by lehce potvrdil nebo vyvrátil jeho dojmy. „Takže nevím.“

V Belgii odpověď na tuto otázku nedostaneme, jelikož nás čeká sprintový víkend, ale v Maďarsku by se mohl najít dostatek prostoru na další testy. „Doufám, že jednoho dne budeme moci udělat porovnávací testy. Během posledních velkých cen jsem měl dobré pocity, ale podle mě pramení spíše z mé práce, když jsem se snažil získat lepší pocit a odstranit jeho nedostatek v jistých oblastech, ne až tak z vylepšení auta.“

Norris nakonec podotkl, že týmu rozhodně nechce ubírat zásluhy. Monopost je podle něj rychlejší po představení novinek. „Auto jsme zlepšili. Minulý víkend jsme nasadili novinky, které nám pomáhají. Vyhráli jsme tady o 30 sekund. Před týdnem jsme zvítězili o 20 sekund, takže auto je opravdu dobré. Chci to připsat zejména mé tvrdé práci, ale jde o kombinaci obou faktorů.“

Související zprávy

Diskuze