Poprvé jsme viděli naštvaného Piastriho. Brundle předpovídá ohňostroje v McLarenu

Oscar Piastri si vybudoval pověst klidného a chladnokrevného jezdce, kterého jen tak něco nerozhodí. V jezdeckém šampionátu však pomalu začíná jít do tuhého a zřejmě se to odráží i na mladém Australanovi. Martina Brundlea zaujalo, že jsme ho konečně viděli naštvaného.
Desetisekundová penalizace připravila Piastriho o silverstonské vítězství. Ve vysílačce jsme z jeho strany neslyšeli hněv, ale během rozhovorů s médii bylo evidentní, že se o trestu nechce příliš bavit. Později přiznal, že byl frustrovaný z nekonzistentního rozhodování komisařů.
„Tohle bylo poprvé, co jsme viděli našeho tichého australského zabijáka naštvaného,“ uvedl ve svém pozávodním sloupku Martin Brundle. „Dost drzá však byla Oscarova vysílačka, ve které žádal o výměnu pozic, pokud i podle týmu dostal penalizaci nespravedlivě.“
Piastri si už musí uvědomovat, že v této sezoně bude jeho úhlavním nepřítelem jeho týmový kolega. Menším škrtem přes rozpočet je fakt, že po představení nového předního zavěšení se Lando Norris začal v autě cítit o něco lépe. Piastri proto potřebuje každý bod.
I když zřejmě neuvidíme jezdeckou bitvu o titul mezi více týmy, i ta interní může být zajímavá. „Chlapci z Ferrari, Max Verstappen a George Russell měli náročnější den. McLaren byl v některých fázích o dvě sekundy na kolo rychlejší než zbytek startovního pole. Silverstone je přesně uprostřed sezony a ačkoli nám zbývají ještě čtyři ze šesti sprintů, zdá se, že o jezdeckém šampionátu se rozhodne mezi Piastrim a Norrisem. Můžeme tu očekávat ohňostroje.“
Bývalý pilot F1, vítěz 24hodinovky Le Mans a britský komentátor se nakonec vyjádřil i k samotné penalizaci. Považuje za správné, že si FIA posvítila na brzdění během restartu. „Tohle je velmi důležité pravidlo, jelikož harmonikový efekt může zejména při snížené viditelnosti způsobit vážné nehody, protože ve zbytku vláčku se začnou tvořit vlny.“
Přesně to se i stalo. Nico Hülkenberg v místnosti před pódiem vysvětloval Oscaru Piastrimu, jaké následky mělo jeho náhlé brzdění v hloubce pole. „Způsobil jsi tam tak trochu… Téměř jsem vyjel z trati. Téměř jsem vrazil do Lance a Pierra,“ upozornil Piastriho Hülkenberg.
Australan se bránil: „Problémem bylo to, že to byla jen náhoda, že jsem šlápl na brzdu právě v momentě, když zhasla světla.“