První trénink patřil Verstappenovi a Williamsu, Leclerc havaroval

Okruh Gillese Villeneuvea se celoročně téměř vůbec nevyužívá. I když před prvním tréninkem na VC Kanady se na trati objevila F1 Akademie, povrch byl velmi špinavý a zaprášený. Z tohoto pohledu se podmínky výrazněji lišily od toho, co bude jezdce čekat v kvalifikaci, ale nějaké indicie jsme dostali. Nejrychlejší čas úvodního tréninku zajel Max Verstappen.
Co jsme tedy zjistili? Dozvěděli jsme se, že jízda na okruhu zatím není vůbec jednoduchá. Celá řada pilotů se ocitla na trávníku, v hodinách či se klouzala po okruhu se zablokovanými koly. Všichni až na jednoho to ustáli bez újmy. Charles Leclerc neměl tolik štěstí.
Monačan způsobil první a poslední červenou vlajku už po necelých patnácti minutách tréninku, když to přehnal s rychlostí ve třetí zatáčce. Po přebrzdění se pokusil zatáčkou projet i přes trávník, ale byl příliš rychlý a levou stranou monopostu trefil bariéru. Svému týmu se omluvil se slovy, že měl raději zamířit rovnou do výběhové zóny. Bylo chybou věřit, že se mu podaří vejít do vymezeného prostoru.
Jízdy pokračovaly po kratší pauze. Většina týmů sáhla po měkkých pneumatikách, což podle bývalého jezdce Karuna Čandhoka může být předzvěstí zajímavé kvalifikace, ve které by týmy měly řešit dilema, zda nasadí měkké nebo středně tvrdé pneumatiky.
Na měkkých gumách byl nakonec nejrychlejší Max Verstappen s časem 1:13,193. Red Bull měl před Okruhem Gillese Villeneuva strach, jelikož papírově by mu neměl vyhovovat. Ve druhém tréninku tak budeme se zájmem sledovat, zda se ostatní dotáhnou.
Ještě se však nejelo naplno, což naznačuje i druhé a třetí místo jezdců Williamsu Alexe Albona a Carlosa Sainze. Oba ztratili jen jednu desetinu sekundy. I když britský tým se v posledních měsících zlepšil, neočekáváme, že v kvalifikaci se dostane do prvního a druhého řadu.
Georgeovi Russellovi patří čtvrté místo před Lewisem Hamiltonem a Isackem Hadjarem. Francouzský jezdec se na pár desítek sekund objevil i na čele průběžného pořadí, ale následně ho předjely rychlejší monoposty.
McLaren zatím není v takové formě, na jakou jsme zvyklí, přitom papájové obvykle vynikají v úvodu víkendů díky autu, které se relativně snadno nastavuje. Papájové monoposty se nevešly ani do první pětky.
Oscar Piastri neměl do svého programu zařazenou řádnou kvalifikační simulaci na nových měkkých pneumatikách, místo toho se v úvodu věnoval sběru aerodynamických dat. Lando Norris čerstvé softy obul, ale vůbec se mu na nich nedařilo. Pilot McLarenu vícekrát vyjel mimo trať, ocitl se ve smyku či nedobrzdil do zatáčky. Až na čtvrtý pokus zajel alespoň jakžtakž konkurenceschopný čas, který stačil na sedmé místo.
V první desítce evidujeme ještě Liama Lawsona, Pierra Gaslyho a Charlese Leclerca, kterého nedokázalo překonat více jezdců navzdory jeho nehodě.
Lance Stroll se v pátek vrátil do akce. Nedělní VC Španělska musel vynechat kvůli bolestem v zápěstí, ale v úterý absolvoval menší zákrok a už začátkem tohoto týdne testoval starší monopost Aston Martinu. Zdá se proto, že domácí jezdec je zpět ve formě.

1. trénink - GP Kanady 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:13,193 | 28 | ||
2. | Williams | 1:13,232 | +0,039 | 28 | |
3. | Williams | 1:13,275 | +0,082 | 31 | |
4. | Mercedes | 1:13,535 | +0,342 | 29 | |
5. | Ferrari | 1:13,620 | +0,427 | 30 | |
6. | Racing Bulls | 1:13,631 | +0,438 | 31 | |
7. | McLaren | 1:13,651 | +0,458 | 30 | |
8. | Racing Bulls | 1:13,737 | +0,544 | 30 | |
9. | Alpine | 1:13,817 | +0,624 | 29 | |
10. | Ferrari | 1:13,885 | +0,692 | 9 | |
11. | Red Bull | 1:13,927 | +0,734 | 27 | |
12. | Aston Martin | 1:13,972 | +0,779 | 25 | |
13. | Mercedes | 1:14,002 | +0,809 | 30 | |
14. | McLaren | 1:14,198 | +1,005 | 28 | |
15. | Aston Martin | 1:14,203 | +1,010 | 25 | |
16. | Stake | 1:14,324 | +1,131 | 30 | |
17. | Haas | 1:14,520 | +1,327 | 30 | |
18. | Haas | 1:14,605 | +1,412 | 23 | |
19. | Alpine | 1:14,645 | +1,452 | 29 | |
20. | Stake | 1:14,821 | +1,628 | 28 |
- Štítky
- GP Kanady 2025
- video