Mercedesu v Kanadě pomohly tři faktory, vysvětluje George Russell

George Russell v Kanadě úspěšně zvládl reparát z minulého roku, kdy měl podobně jako v neděli nakročeno k vítězství, ale nedokázal to dotáhnout do úspěšného konce. O to spokojenější byl v neděli po závodě, protože tentokrát vytěžil maximum z auta, podmínek a okolností, které hrály ve prospěch stříbrných šípů.
Britský závodník si vychutnal vítězné šampaňské poprvé od loňského závodu v Las Vegas. V Kanadě dokonce zaknihoval hattrick, když si kromě vítězství připsal i nejrychlejší kolo a v sobotu vybojoval pole position. Grand slam z toho však nebyl, jelikož nebyl na čele v každém kole závodu, ale to ho určitě nemusí mrzet.
„Věděli jsme, že tento víkend máme potenciál zvítězit, ale je skvělé, když se to stane realitou,“ řekl v rozhovoru s Karunem Čandhokem usměvavý George Russell. „Po minulém roce cítím jisté zadostiučinění, protože vloni jsem byl velmi zklamaný ze svého výkonu. Měl jsem tu vyhrát, ale po vlastních chybách jsem zklamal tým. Teď jsem však v jiném rozpoložení a jezdím lépe než kdykoliv předtím. Během celého závodu jsem se cítil být v pohodě.“
Brita prý příliš neznervózňovalo ani to, že ve zpětných zrcátkách viděl Maxe Verstappena. „Ne, ne. Samozřejmě, během posledních dvou týdnů se toho dost mluvilo v souvislosti se španělskými událostmi. Já jsem to však odsunul stranou. Když dobře odstartujete, dostanete se do rytmu. Věděl jsem, že máme potenciálně nejrychlejší auto, takže se musíme do toho opřít a na ostatní zapomenout.“
„Bylo to náročnější, když se Charles a Lando rozhodli posunout své strategie a svým způsobem se nám dostali do cesty, ale jakmile jsem se ocitl na volné trati, hravě jsem si dokázal vytvořit náskok. Nebylo to lehké jako facka, ale byl jsem sebevědomý a věřil jsem autu. Pozorně jsem na televizních obrazovkách sledoval, jak se daří Kimimu, a v závěru jsem viděl přibližovat se Landa s Oscarem. Byl to však dobrý den a jsem na sebe pyšný, jsem pyšný na celý tým. Platí to zejména po tom, co jsem před dvanácti měsíci o vítězství přišel,“ pokračoval Russell.
Proč se Mercedesu dařilo?
I když Russell očekával, že Mercedes bude v Kanadě silný, před závodem to nebylo tak jednoznačné. Trať byla totiž ve srovnání s pátkem zahřátá na 49 ˚C, což je o přibližně deset stupňů více než v prvních dvou trénincích. Monopost W16 přitom v horku mívá problémy.
Russell proto vysvětlil, které faktory pomohly Mercedesu a podle čeho se dá předpovědět, zda se stříbrným šípům bude na okruhu dařit. „Teď budu mluvit trochu technicky, ale svou roli tu hrají tři faktory. Jedním je teplota, potom jak hladká je trať a nakonec rychlost v zatáčkách.“
„Tato trať je hladká, zatáčky jsou pomalé, takže si v nich nepřehříváte pneumatiky, no a dnes bylo horko. Dvě ze tří podmínek se však splnily, díky čemuž jsme byli konkurenceschopní. V sobotu se naplnily všechny tři tyto podmínky,“ vysvětluje čtyřnásobný vítěz závodů v F1.
Před námi je Velká cena Rakouska. Co se dá očekávat od okruhu ve Štýrsku? „V Rakousku nás čeká starý asfalt, více rychlých zatáček a bude horko. Tyto tři věci tak budou hrát proti nám. Nebudu tedy vyhlašovat, že Mercedes je zpět, protože i vloni jsme tu [v Kanadě] byli nejrychlejší a titul jsme nevyhráli. Víme, kde se potřebujeme zlepšit.“