Vasseur slibuje nasazení více vylepšení. Více než auto ho však trápí realizace víkendu

Ferrari má za sebou další těžký víkend. Tento tým nadále trpí výkyvy formy, čeká na vyřešení svých problémů a k tomu se přidaly i individuální chyby. Scuderia možná v Kanadě neměla na vítězství, ale určitě si mohla počínat lépe. Frédéric Vasseur by se tak podle vlastních slov raději soustředil na realizaci než na očekávaná vylepšení.
Ferrari přitom ne poprvé v sezóně doplatilo na nevydařenou kvalifikaci. Tempo na jedno kolo je slabinou monopostu SF-25, ale Charles Leclerc měl ve svém posledním kvalifikačním pokusu smůlu na provoz. Jeho čas v prvním sektoru nikdo nepřekonal a vypadalo to nadějně, ale poté narazil na Isacka Hadjara.
„Nechci říct, že bychom byli na pole position, ale alespoň bychom se dostali do dobré pozice. Myslím si však, že jako kolektiv jsme udělali příliš mnoho chyb,“ řekl po skončení víkendu boss Ferrari Frédéric Vasseur.
„Od začátku víkendu – po nehodě v prvním tréninku, po chybě v kvalifikaci, po srážce se svištěm v závodě – jsme udělali spoustu chyb. Koneckonců platí, že pole je velmi vyrovnané. Nemluvím o čase na kolo nebo celkovém čase v závodě, mluvím o tom, že z víkendu na víkend dokážete zlepšit vaši pozici téměř zadarmo. Mercedes je dobrý příklad. V posledních třech víkendech byli ztraceni, ale najednou měli na stupních vítězů dva jezdce,“ konstatoval Vasseur.
Ferrari a jeho fanoušci toužebně čekají vylepšení zadního zavěšení. Podle medializovaných informací bylo pozdrženo nasazení dalších aerodynamických vylepšení, dokud inženýři nevyřeší tento problém. Fred však upozorňuje, že více než o monopost mu jde o celkovou realizaci víkendu.
„Nemyslím si, že Mercedes od základů změnil auto, spíš bych řekl, že byli ve formě od prvního kola v pátečním volném tréninku. Dobře se připravili, zatímco my jsme se ne vždy dokázali soustředit,“ řekl Vasseur.
Ten by podle vlastních slov příště raději viděl kvalitní exekutivu namísto čekání zázraků od vylepšení monopostu. „Ještě před Silverstone nasadíme vylepšení a další pravděpodobně přijdou o něco později. Pokud však mám být upřímný, podle mě se mnohem více skrývá v exekuci víkendu a vyždímání maximálního potenciálu z monopostu, ne v samotném potenciálu auta,“ myslí si francouzský manažer.
„Jsme na konci aktuálního cyklu pravidel a všichni víme, že když něco přivezeme na trať, má to spíše hodnotu setin sekundy, ne desetin. Pokud auto pořádně nevyužijete, protože nemáte správné nastavení, tak ztrácíte desetiny,“ řekl Vasseur, který i v souvislosti s nasazením nových dílů vyzývá k trpělivosti.
„Když jsme v minulosti nasadili upgrade, potřebovali jsme jednu nebo dvě velké ceny, abychom přizpůsobili nastavení nové specifikaci monopostu. Upřímně si myslím, že bychom se měli mnohem více soustředit na tým a realizaci víkendu, ne na auto samotné. V každém případě, brzy nasadíme něco nového,“ dodal Fred.