logo F1zpravy.czF1online.sk

Villeneuve by se na Cunodově místě začal bát. Důvodem je Hadjar

Júki Cunoda a Isack Hadjar
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 10:37

Po optimistickém začátku se zdá, že ani Júki Cunoda neunikne „pasti v Red Bullu“. Začíná se japonský závodník dostávat do bodu, který na vlastní kůži zažili Alex Albon a Sergio Pérez? Zdá se totiž, že zatímco v ostatních týmech jezdci s přibývajícími zkušenostmi zrychlují, v Red Bullu platí pravý opak.

Je to jeden ze zajímavých paradoxů v Red Bullu. Zatímco jezdci v ostatních týmech po příjezdu nabírají rychlost a sebedůvěru, seznamují se s týmem i autem a postupně zrychlují, v případě týmových kolegů Maxe Verstappena to vypadá na pravý opak. Pérez i Albon měli v Red Bullu poměrně solidní začátky nejen svého působení, ale také úvody sezón. Čím více se ale seznamovali s autem, tím více se zamotali do problémů s jezdeckým stylem a nastavením.

Zdá se, že něco podobného nyní „postihuje“ i Cunodu. Jeho začátky v novém týmu nebyly hvězdné, ale působil slibně a předváděl povzbudivé záblesky. Nyní však začaly přibývat chyby a Júki postupně zpomaluje. Co se stane, když tak bude pokračovat?

„Pokud bych byl Cunoda, začal bych se bát,“ řekl pro televizi Sky mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve. „Nezapomínejte, že se tam dostal jen díky Hondě a loni ho neposadili do auta hlavního týmu, protože prostě nechtěli, ale později neměli na výběr, když Lawson nepodával požadované výkony.“

„V Red Bullu se obávají, že Hadjar je zkrátka přimladý a nepřipravený. Nechtějí, aby se popálil. Ukazuje však, že možná je připraven,“ dodal Villeneuve.

Shodou okolností je Isack z plejády letošních nováčků tím pravděpodobně nejvyrovnanějším a nejpůsobivějším. Svými výkony rozhodně sbírá nejvíce „lajků“ z početné skupiny mladíků. Potvrdil to i v Imole, když opět postoupil do Q3, zajel fantasticky a skončil devátý – o jednu příčku před Cunodem. Tito dva přitom svedli těsný souboj i v Miami.

Júki v Imole bojoval statečně a po tvrdé nehodě v kvalifikaci zakončil svou stíhací jízdu na desátém místě. „Nejdůležitější je, že z nehody vyvázl nezraněný. Říkal jsem si, že v závodě byl velmi odhodlaný,“ řekl šéf Red Bullu Christian Horner.

„Po startu z boxů tvrdě bojoval a v takto vyrovnaném poli skončil na bodech. Zafungovala mu i strategie a odjel dobrý závod. Kdyby postoupil do Q3, co měl dokázat, skončil by výše, takže je to škoda. Doufejme, že to přijde v následujících závodech,“ dodal Horner.

Související zprávy

Diskuze