Hadjar dostal očekávaný trest: Řekli mi, že Sainz přerušil svůj pokus

Isack Hadjar je zkrátka železná jistota. Liam Lawson opět vypadl velmi brzy a kvalifikoval se až na devatenáctém místě, zatímco francouzský závodník to znovu dotáhl až do Q3. Deváté místo je další fantastický výsledek, ale francouzskému mladíkovi pokazila radost chyba týmu, když ho inženýr nesprávně informoval o blížícím se Carlosu Sainzovi.
Bylo to blokování jako vystřižené z příručky pro komisaře, za které přišel očekávaný trest. Hadjar ztratí na startu nedělní velké ceny tři místa a postaví se na dvanáctou příčku. Isackovi tak chyba inženýra pokazila radost z kvalifikace a Carlosu Sainzovi může být trest ukraden, jelikož místo boje o postup do Q3 odstartuje šestnáctý – vydělá pouze na penalizaci pro Cunodu – a výsledek vyšetřování pro něj nepředstavuje žádnou náplast. Takový je však život ve Formuli 1.
„Pilot s číslem 6 souhlasil, že pilot s číslem 55 byl zablokován, a vysvětlil, že tým mu řekl o blížícím se pilotovi s číslem 55 v rychlém kole, ale pak mu řekl, že svůj pokus přerušil. Uvedl, že i když viděl pilota s číslem 55 ve zpětných zrcátkách, spoléhal na slova týmu. Když si uvědomil, že dostal nesprávnou informaci, pokusil se co nejlépe vyhnout,“ stojí ve stanovisku komisařů Velké ceny Kanady.
„Standardní penalizace za tento přestupek v kvalifikaci podle směrnic je ztráta tří míst na startu velké ceny bez ohledu na to, zda šlo o chybu jezdce, nebo týmu,“ dodali komisaři.
Je to zcela zjevně černobílý incident a v tomto případě rozhodčí neměli těžkou práci. Blížící se trest byl evidentní, což vyplývá i z reakce Hadjara a faktického přiznání viny, což neskrýval ani před médii po kvalifikaci.
„Řekli mi, že Carlos přerušil svůj pokus, takže mě velmi překvapilo, když jsem zjistil, že na to za mnou naplno tlačí. Rozhodně byl v rychlém kole a rozhodně jsem zruinoval jeho pokus. Bylo to nedorozumění při komunikaci s týmem. Věděl jsem, že mám za sebou Williams, ale podle mých informací neměl být v rychlém kole. Kdybych věděl, že na to tlačí, určitě bych uhnul z cesty. Něco takového určitě není součástí mých standardů a je mi ho líto,“ řekl mrzutě Hadjar pro televizi Sky.
Je to vážná trhlina v jeho plánech před nedělním závodem. Samozřejmě, i z dvanáctého místa se dá zabodovat, ale Isack připomněl, že Racing Bulls nemá tento víkend takovou rychlostní převahu ve středu pole. Před něj se dostanou Albon, Colapinto a Hülkenberg, které nebude snadné zdolat.
„Z auta nemám nejlepší pocit a musím říct, že v minulosti jsme bývali lepší, ale přesto jsme v přímém srovnání na devátém místě. Nemyslím si však, že to bude vypadat jako v Barceloně, kde jsme měli v soubojích uprostřed pole rychlostní převahu,“ míní Hadjar.