Leclerc z nehody neviní tým, Hamilton téměř také havaroval

Den plný vzestupů a pádů. Ferrari se v sobotu v Miami opět nevyznamenalo. I když vzhledem ke konečnému výsledku si Scuderia s Charlesem Leclercem určitě nechala ujít nemalou příležitost, raději ať se něco podobného stane před sprintem, ne před hlavním závodem. Ve Ferrari nemusí být docela nespokojení, ale po sobotě budou mít i oni co zkoumat.
Začněme událostmi před startem sprintu. Asi půlhodinu před zhasnutím červených světel začali piloti postupně opouštět garáže. V té době už v Miami dobrou hodinu pršelo a trať byla dost mokrá. Přesně v té době však déšť pořádně zhoustl. Na boxových zdech neriskovali a většina týmů poslala piloty na trať na mokro označených pneumatikách do hustého deště.
Výjimkou bylo Ferrari, které svým pilotům obulo intermediálky. Nemáme to ověřeno přesně, protože z této fáze máme k dispozici jen málo záběrů, ale zdálo se, že Scuderia byla jediný tým, který neobul wetky, a to vedlo ke katastrofě.
Charles Leclerc dostal na protější rovince aquaplanning a skončil ve zdi. Z opakovaných záběrů bylo jasně vidět, že pneumatiky nebyly na trati a Monačan se situací nemohl nic udělat. „Jste v podstatě pasažér, protože pneumatiky se nedotýkají tratě,“ řekl bývalý pilot a dnes komentátor televize Sky Martin Brundle.
Přesto však Charles udržel šiky Ferrari pevně sevřené a svůj tým podržel. „Je to frustrující, ale můžu z toho obviňovat jen sebe. Jet na trať na intermediálkách v těchto podmínkách pravděpodobně nebyla nejlepší volba, ale tyto věci by se mi neměly stávat,“ řekl Leclerc.
„Cítil jsem se trochu jako pasažér. Stalo se to na rovince a tam přece netlačíte na hranu. Jen jsem se vezl, ale dostal jsem aquaplanning a úplně jsem ztratil kontrolu nad autem. Nedalo se s tím nic udělat. Je to velké zklamání, ale musím jít dál. Před námi je kvalifikace. Doufám, že se do ní zapojím a když se to podaří, tak snad napravíme náročný začátek dne,“ dodal s nadějí monacký závodník.
Lewis Hamilton to dokázal přežít i na intermediálkách. Podle jeho slov po sprintu se mu to ale podařilo jen o chlup. Sám ve vysílačce před závodem řekl: „Nechápu, jak jste nás mohli poslat na trať na intermediálkách.“
V cíli před novináři přiznal, že lehce mohl skončit stejně jako jeho týmový kolega. „Byl jsem hned za Charlesem a mně se stalo téměř přesně totéž. Nějakým způsobem se mi však na poslední chvíli podařilo zabránit nárazu do zdi. Téměř jsme oba skončili. Jsem velmi vděčný, že jsem se z toho dostal a získal jsem tyto body,“ řekl s úlevou Hamilton po závodě.
Před startem jsme viděli, že mechanici něco kontrolovali na levé přední straně monopostu sedminásobného šampiona. Bylo to o vlásek, ale Lewis mohl pokračovat a i když neměl na vodě žádné tempo, odvážně zvolil brzké přezutí na sliky a toto rozhodnutí mu nakonec vyneslo skvělé třetí místo.
„Bylo to mé rozhodnutí, ale vycházelo z faktu, že jsem se velmi trápil na intermediálkách a nedokázal jsem se udržet kluků přede mnou,“ přiznal po skončení sprintu Hamilton pro televizi Sky.
„Přední i zadní pneumatiky se vydrobily a v podstatě byl ze mě pasažér. Viděl jsem suchou ideální stopu a řekl jsem, že musíme něco udělat, jinak ztratím ještě víc. Rozhodl jsem se a teď si možná přeji, abych to udělal o kolo dříve, ale jsem rád, že jsem to udělal. Na slikách jsem měl v autě skvělý pocit. Dostat se ze sedmého místa na třetí je dobrý pocit,“ řekl s úsměvem Lewis.