Cunoda vysvětluje nehodu: Příliš jsem zatočil

Júki Cunoda si dal před příjezdem do Saúdské Arábie za cíl být v trénincích o něco konzistentnější, aby se lépe připravil na rozhodující části víkendu. Zatím mu to příliš nevychází. Jeho sebevědomí dostalo ránu po nehodě v závěru druhého pátečního tréninku.
Cunoda v pátek nezaostával za Maxem Verstappenem tak, jak jsme byli na Holanďanovy kolegy v posledních měsících zvyklí. Ve druhém tréninku mu chyběly „jen“ čtyři desetiny a v prvním tréninku to bylo ještě těsnější. S pátkem by mohl být spokojen, kdyby deset minut před koncem programu neskončil v bariéře. Náraz byl tak tvrdý, že na trať muselo vyjet lékařské vozidlo.
„Zkrátka jsem zatočil až příliš, dotkl jsem se bariéry na vnitřní straně a poškodil si při tom auto,“ popsal incident ze svého pohledu Júki Cunoda. „Pak jsem ztratil kontrolu nad autem. Omlouvám se týmu, protože to vypadalo dobře. Je to škoda.“
Tsunoda's crash in slow motionpic.twitter.com/r6VN3Zzm59
— Holiness (@F1BigData) April 18, 2025
Dotyků s bariérami jsme v pátek viděli nepočítaně. Ve vysílačce je hlásili také Oscar Piastri, Alex Albon či Kimi Antonelli. Jen v Cunodově případě to mělo tak vážné následky a trénink musel být přerušen červenou vlajkou.
Pozitivem jsou Cunodovy dosahované časy, ale otázkou je, jak se na něm podepíše páteční nehoda. „Kvalifikační kolo bylo docela dobré. Trochu mi uškodila příprava [pneumatik], ale zatím je to docela fajn. Na dlouhé jízdy jsem měl omezený čas, což jsem si však způsobil sám [nehodou], takže si nemůžu stěžovat.“
„Takhle jsem to rozhodně nechtěl ukončit,“ zpytoval si svědomí rodák ze Sagamihary. „Krátké jízdy jsou OK, jen mě trochu brzdila příprava kola, takže ještě se z toho dá vydolovat nějaký čas.“