Piastri nesouhlasí s Norrisem: Naše auto bylo stále nejrychlejší

Když tým vstupuje do sezóny bez jasně vytyčené jezdecké jednotky, nebo alespoň s předpokládaným rozložením sil, lze očekávat určité mezery v interní dynamice. Jako loni v souvislosti s piloty McLarenu řekl bývalý pilot a komentátor Martin Brundle: „Piastriho jednoznačně nezajímají Norrisovy titulové šance v souboji s Maxem Verstappenem.“ Toto vyjádření zcela výstižně vystihuje, že jezdec nemá zájem na úspěchu týmového kolegy. V případě Norrise s Piastrim však začíná váznout i komunikace.
Dva jezdci jednoho týmu nemusí být přátelé a nemusí se mít rádi, ačkoli v McLarenu se rádi stylizují do pozice, že jsou týmem, který všichni milují. I když na trati se v této sezóně ještě nesetkali, je jasné, že při současné formě monopostu MCL39 k tomu dříve či později dojde.
Dovedeme si představit, že marketingový a PR guru Zak Brown je na takovou situaci připraven a kluci jsou perfektně sladěni pro případ otázek na margo týmového kolegy, kterých v posledním roce nedostali málo. Zdá se však, že Norris a Piastri se nejenže nemusí podporovat na trati, ale ani při komunikaci s veřejností.
Po závodě v Džiddě totiž dostal Oscar Piastri explicitní otázku na předchozí vyjádření jeho týmového kolegy, který pro televizi Sky řekl, že v Saúdské Arábii byl nejrychlejší Max Verstappen a nebýt pětisekundové penalizace, závod by vyhrál, což dokazuje i jeho ztráta necelé tři vteřiny na Piastriho v cíli závodu.
Australský závodník však s tímto závěrem nesouhlasil. „Ne, podle mě bylo naše auto rychlejší,“ prohlásil Piastri. „Myslím si, že jízda ve špinavém vzduchu byla náročná.“
„Nebylo pro mě velkým překvapením, že Max byl rychlý na jedno kolo, ale určitě jsem neočekával, že v závodě se budu tak trápit na konci prvního stintu. Určitě tedy máme práci. Myslím si, že naše auto je velmi dobré, ale když se podíváte na charakter okruhu v Suzuce, tak Džidda k ní má velmi blízko. Na těchto dvou tratích byl Max s Red Bullem nejblíže,“ vysvětlil Piastri.
„Podle mě máme stále určitou výhodu. Nemyslím si, že je tak velká na tomto typu povrchů a těchto typech uspořádání okruhů, ale stále máme velmi silný monopost,“ dodal australský závodník.
Je jasné, o co se Lando pokoušel. I kdyby si to nemyslel, prostě to dal na „Tota Wolffa“, jehož Mercedes v roce 2019 vyhrál prvních osm velkých cen, ale když se ho před devátým závodem v Kanadě zeptali, kdo je v Montrealu největší favorit, odpověděl, že Ferrari. Je to snadný způsob, jak uvolnit tlak na ramenou svého týmu. I když vám to nikdo „nesežere“, v případě prohry máte alibi a můžete zahlásit: „Já jsem vám to říkal.“
Na Piastriho slovech však něco bude, protože svůj osobně nejrychlejší čas v závodě zajel v posledním kole. Při pohledu na rozestupy se zdálo, že Verstappen se dokáže držet, ale McLaren si zjevně nechával výkonnostní rezervu. „Myslím si, že v průběhu závodu jsem solidně riskoval. V posledním kole jsem chtěl přesně vědět, co mám pod sebou, ale zároveň jsem šíleně nehazardoval,“ vysvětlil Oscar.
„Myslím si, že když jsme se dostali do čistého vzduchu, naše tempo bylo okej. Ke konci prvního stintu jsem však na Maxe neměl odpověď a trápil jsem se. Nemyslím si tedy, že jsem měl takovou výhodu, jak bych si přál, ale stačilo to,“ dodal Piastri.