Komisaři po nehodě Cunody a Gaslyho rozpažili ruce: Závodní incident, říká Júki

Úvodní nehoda Júkiho Cunody a Pierra Gaslyho na Velké ceně Saúdské Arábie do značné míry poškodila obě strany, ale žádná se, alespoň podle názoru komisařů, nepodílela na incidentu větší měrou. Dva dobří kamarádi se takto připravili o nemalou příležitost, ale i když byli oba po závodě zklamaní, vzájemně se neobviňovali.
Z jejich souboje o osmé místo ve čtvrté zatáčce bylo cítit, že se snažili nechat jeden druhému prostor, ale v té chvíli by bylo nejchytřejší, kdyby se jeden z nich stáhl. Ani jeden to neudělal a došlo ke kontaktu, po kterém skončili dva kamarádi ve zdi a závod se pro ně předčasně skončil.
„Podle mě to byl závodní incident. Asi se to nedá lépe popsat. Ze všech sil jsem se snažil vyhnout kolizi, ale na tak malém prostoru to bylo velmi těžké. Nevím, co jiného jsem měl udělat,“ řekl Cunoda.
„Dobře se známe a když se snažíte jet po vnější straně v tom místě, tak musíte jet alespoň polovinou auta za bílou čáru, jinak se srazíte. Je to velká škoda,“ dodal Júki.
Toho mohou velmi mrzet hlavně ztracená kola, která na začátku působení v Red Bullu potřebuje jako sůl. V cíli se mezi sedmým Hamiltonem a osmým Sainzem nacházela 25sekundová mezera, do které se snadno mohl vejít a získat alespoň čtyři body, ale hlavně nasbírat důležitá kola za volantem monopostu RB21. „Chtěl jsem alespoň nasbírat zkušenosti. Pro mě je velmi důležité každé kolo. Pořád je to jen můj třetí závod a každé kolo se počítá. Škoda, že se něco takového stalo hned na začátku,“ řekl zklamaně Cunoda.
Pokud Júkiho mrzí ztracená kola, jeho bývalého týmového kolegu Pierra Gaslyho mrzí promarněná příležitost. Alpine se před dvěma týdny v Bahrajnu dočkal vůbec prvních bodů v sezóně a v Džiddě měl dobře našlápnuto za dalšími. Zdálo se, že francouzský závodník mohl míchat kartami v souboji s piloty Williamsu, ale to už se nedozvíme.
„Myslím si, že jsem měl dobrý nájezd do čtvrté zatáčky. Podařilo se mi dobře zabrzdit a dostat před něj. Věděl jsem, že ho mám na vnitřní straně, proto jsem mu nechal co nejvíce prostoru na výjezdu,“ konstatoval Gasly.
„Dvěma koly jsem už byl mimo trať a musel jsem se ujistit, že zůstanu mezi bílými čarami. Bohužel, došlo ke kontaktu, v důsledku kterého moje auto skončilo v hodinách,“ dodal Gasly.
Ten také dostal otázku, jestli by v daném případě udělil trest, nebo to považuje spíše za závodní incident. „To nebudu komentovat. Znám Júkiho a znám jeho úmysly. Nechtěl udělat nic špatného, ale skončilo to nešťastně. Nemělo by se to stávat, ale takový je motorsport,“ uvedl Pierre.
Tomu se loni podařil neuvěřitelný počin, když svému týmu nezpůsobil žádné škody na monopostu v průběhu celé sezóny. I když šlo o nešťastný incident, v této sezóně se mu něco takového nepodaří.