logo F1zpravy.czF1online.sk

Vůbec jsem ho neviděl, říká Bortoleto o incidentu s Alonsem

Fernando Alonso a Gabriel Bortoleto
© Getty Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 4. 2025

Okamžik, kdy bylo Ferrari doslova centimetry od dokonale načasovaného výjezdu bezpečnostního vozidla. Ve 25. kole Velké ceny Saúdské Arábie se na konci cílové rovinky téměř srazili Gabriel Bortoleto a jeho manažer Fernando Alonso. Bylo to doslova o vlásek, ale naštěstí k ničemu vážnému nedošlo.

Sauber na tom výkonnostně není tak hrozně jako loni, ale monopost C45 je zjevně stále nejslabší ze všech. Možná nezaostává tak výrazně jako před rokem a tentokrát se dokáže zapojit alespoň do bojů ve středu pole, ale v drtivé většině případů v těchto soubojích táhne za kratší konec provazu.

Uvědomují si to i stratégové týmu, kteří v Džiddě šli do otevřeného rizika. Nicovi Hülkenbergovi, který startoval z osmnáctého místa, naordinovali alternativní strategii se startem na tvrdých pneumatikách, a posledního muže na roštu, Gabriela Bortoleta, povolali do boxů už v prvním kole, když vyjel na trať safety car.

Tento risk vůbec nevyšel a i když Brazilec zvládl stint na 49 kol na tvrdých gumách, v průběhu celého závodu sledoval, jak ho předjíždí jeden soupeř za druhým. Jedním z nich byl i jeho manažer Fernando Alonso, se kterým se téměř srazil, když si ho nevšiml skrytého za Liamem Lawsonem.

„Neviděl jsem ho,“ přiznal Bortoleto po závodě. „Netušil jsem, že je tam. Věděl jsem, že je tam jeden pilot hned za mnou a za ním ještě jeden. Když mě předjel první z nich, snažil jsem se zvětšit nájezdový úhel a najednou tam byl Fernando.“

V té době se v čele pohyboval Charles Leclerc, který mohl dostat „pit stop zadarmo“ a dokonale na tom vydělat. Bortoleto s Alonsem však nakonec o vlásek unikli velké nehodě a zbytečným škodám. Brazilský mladík si tak z Džiddy odnesl „jen“ cenné lekce. „Byla to velká škola, kterou ještě ovlivnil výběr pneumatik do kvalifikace a závodů,“ konstatoval Bortoleto, který pro poruchu vynechal celý druhý trénink.

„V kvalifikaci jsem si zvolil poměrně agresivní přístup, protože jsem neodjel mnoho kol. Udělal jsem však chybu a na závod mi nezůstaly pneumatiky. Zůstala mi jedna sada hardů a jedna sada mediumek. Neměl jsem žádné další gumy, ale ani rychlost. Byl jsem odepsaný,“ řekl brazilský mladík, který přiznal, že po náročné trojici velkých cen se mu velmi hodí odpočinek.

Mnohem lepším výsledkem se po neděli nemohl pochlubit ani jeho týmový kolega Nico Hülkenberg. Ten se po startu z osmnácté příčky dokázal posunout alespoň na patnáctou. Kromě Cunody a Gaslyho, kteří se srazili v prvním kole, se na trati dostal ještě před Doohana a Strolla. To však nebyl žádný důvod k oslavám.

„Každý odjel čistý závod. Kromě prvního kola jsme neviděli ani jen žluté vlajky. Byl to poměrně jednotvárný závod s nízkou degradací. Pokud se nemýlím, všichni jeli na jednu zastávku v boxech,“ konstatoval Hülkenberg.

„Měli jsme to náročné, rychlost nebyla dostatečná a pneumatiky se příliš opotřebovávaly. Rozhodně je před námi hodně práce. Musím si ještě jednou prostudovat závod, ale myslím si, že na Williams a Racing Bulls jsme měli velkou ztrátu. Samozřejmě, start ze zadních pozic nám nepomohl,“ dodal Hulk.

Související zprávy

Diskuze