Ve druhém tréninku jsme viděli čtyři červené vlajky, vypalování trávy a bleskový McLaren

Druhý trénink na Velkou cenu Japonska se proměnil v jeden velký chaos. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky, které původně 60minutový program zkrátily na třetinu. Přesto však máme představu o tom, který tým bude v Suzuce nejrychlejší.
Jack Doohan v prvním tréninku na trati chyběl, jelikož ho nahradil domácí jezdec Rio Hirakawa. Když se vrátil do kokpitu, „přežil“ jen necelá čtyři kola. Následně dnešní program zkrátil o 23 minut. Ve svém druhém ostrém kole totiž tvrdě narazil do bariéry za první zatáčkou.
Monopost se najednou roztočil a z Doohana byl jen pasažér. Příčina nehody zatím není oficiálně známa, ale je pravděpodobné, že v době zatočení měl Alpine stále otevřené DRS. V první zatáčce je přitom nutné deaktivovat manuálně, protože brzdný bod je poměrně daleko za vstupem do zatáčky — buď na to Doohan zapomněl, nebo selhala technika.
— f1mediaacc (@f1mediaacc) April 4, 2025
Jack Doohan po nehodě zamířil do lékařského centra, přičemž bylo vidět, že je hodně otřesený. Pokud by od lékařů nedostal zelenou, ve zbytku japonského programu by ho zřejmě nahradil Rio Hirakawa. Franco Colapinto podle španělských médií do Suzuky nevycestoval.
Týmy netrpělivě čekaly, kdy se budou moci vrátit na trať. Jízdy však netrvaly moc dlouho. Po necelých čtyřech minutách se červené vlajky vrátily, když Fernando Alonso zůstal zahrabaný za druhou zatáčkou Degner. Pilot Aston Martinu udělal chybu v nájezdu, když levým předním kolem vyjel na trávník. Auto se roztočilo a i když bariéru netrefilo, ze štěrku se už dostat nedokázalo.
💥 Así ha sido la salida de pista de Fernando Alonso.
— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) April 4, 2025
Enganchado en la grava.pic.twitter.com/H7YcIk9uoy
Po dalších pěti minutách se na trati objevila i třetí červená vlajka, při které jsme si vzpomněli na loňský víkend v Číně. Za bílými čarami totiž začal hořet suchý trávník. S největší pravděpodobností ho zapálily jiskry z monopostů.
Aby toho nebylo málo, 19 vteřin před šachovnicovou vlajkou maršálové vytahovali staré-známé červené vlajky i počtvrté. Jiskry z monopostů v kombinaci se silným větrem opět způsobily menší požár — organizátoři se dnes pokusí vymyslet, jak zajistit, abychom v sobotu mohli sledovat dění na trati a ne vypalování trávy.
— RacingPrix (@racing_prix) April 4, 2025
V úsecích mezi červenými vlajkami jsme viděli pokusy o kvalifikační simulace — k těm závodním se prakticky nikdo ani nedostal. Co tedy můžeme říci o rozložení sil před sobotou? Snad jen tolik, že v čele je McLaren.
První příčku si uchvátil Oscar Piastri, ale jen proto, že Lando Norris opět nezvládl poslední sektor. Po osobním maximu v prvním sektoru a fialovém čase v prostředním úseku tratě zaostal o 0,5 sekundy za svým nejlepším časem. Kdyby však dokázal poskládat ideální sektory do jednoho kola, dostal by se na úroveň 1:27,795. To znamená, že před třetím Isackem Hadjarem by měl náskok 0,723 sekundy.
Čtvrté místo patří Lewisu Hamiltonovi před druhým monopostem z tábora Racing Bulls Liamem Lawsonem. Časy jezdců týmu z Faenzy naznačují, že dnes jezdili s agresivnějším motorovým režimem než konkurence. Až za nimi totiž evidujeme George Russella, Charlese Leclerka a Maxe Verstappena.
Do první desítky se ještě dostali Pierre Gasly a Carlos Sainz. Naopak, Júki Cunoda skončil až osmnáctý poté, co neodjel žádnou kvalifikační simulaci. Ve druhém tréninku jsme na jeho monopostu vůbec neviděli měkké pneumatiky.

2. trénink - GP Japonska 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:28,114 | 13 | ||
2. | McLaren | 1:28,163 | +0,049 | 12 | |
3. | Racing Bulls | 1:28,518 | +0,404 | 12 | |
4. | Ferrari | 1:28,544 | +0,430 | 14 | |
5. | Racing Bulls | 1:28,559 | +0,445 | 13 | |
6. | Mercedes | 1:28,567 | +0,453 | 13 | |
7. | Ferrari | 1:28,586 | +0,472 | 14 | |
8. | Red Bull | 1:28,670 | +0,556 | 9 | |
9. | Alpine | 1:28,757 | +0,643 | 13 | |
10. | Williams | 1:28,832 | +0,718 | 9 | |
11. | Williams | 1:29,023 | +0,909 | 11 | |
12. | Stake | 1:29,062 | +0,948 | 12 | |
13. | Stake | 1:29,335 | +1,221 | 13 | |
14. | Haas | 1:29,507 | +1,393 | 13 | |
15. | Haas | 1:29,654 | +1,540 | 10 | |
16. | Mercedes | 1:29,733 | +1,619 | 13 | |
17. | Aston Martin | 1:29,978 | +1,864 | 5 | |
18. | Red Bull | 1:30,625 | +2,511 | 12 | |
19. | Aston Martin | 1:30,845 | +2,731 | 12 | |
20. | Alpine | 1:31,659 | +3,545 | 4 |
LIVE se skončil
Tak či onak, piatkový program sa skončil. Zajtra nás čaká tretí tréning a kvalifikácia. Vrátime sa!
Zatiaľ sa majte krásne!
Na čele síce je Oscar Piastri, ale oplatí sa pozrieť na najlepšie sektory Landa Norrisa a spočítať si, ako vysoko by bol, keby ich poskladal do jedného kola: 1:27,795.
Konečné poradie po 60 minútach a štyroch červených vlajkách.
Po dnešnom programe zrejme maršali vytiahnu hadice a pôjdu polievať.
🔥 ¡¡¡NUEVO INCENDIO EN EL CÉSPED!!!#F1 #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/Gox13Cu8Pr
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) April 4, 2025
Plamene sa tu šíria veľmi rýchlo.
RED FLAG
More fire! pic.twitter.com/THciDjD71F
— Ky (@FiftyBucksVT) April 4, 2025
FIA avizuje, že jazdci nebudú môcť absolvovať cvičné štarty na rošte.
Réžia nám ponúka zábery na ďalšie vypaľovanie trávy.
Červená vlajka!
Štvrtá.
Júki Cunoda je na osemnástej priečke, keďže v druhom tréningu neodjazdil poriadnu kvalifikačnú simuláciu. Mäkké pneumatiky sme na jeho monoposte vôbec nevideli.
Norris mal rozbehnuté vynikajúce kolo na mäkkej zmesi s fialovým prostredným sektorom, ale opäť to pokazil v treťom sektore. Na svoj najlepší čas v ňom stratil takmer päť desatín. To znamená, že na čelo sa dostal Oscar Piastri.
Toto je moment, keď sa podľa volantu deaktivovalo Doohanovo DRS — príliš neskoro.
First frame: DRS open (5 green lights on the steering wheel)
Next frame: DRS closed pic.twitter.com/wxQDGB99vQ— Holiness (@F1BigData) April 4, 2025
FIA: Program bude pokračovať o 8:53.
Kde je Ecclestonovo umelé zavlažovanie, keď ho potrebujeme?!
Red flag deployed 🔴
A small grass fire beside the circuit is currently being extinguished#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/OomAusRYH5
— Formula 1 (@F1) April 4, 2025
Medzi Hadjarom a Russellom to bolo veľmi tesné. Následne ich všetkých predbehol Lando Norris.
Nie všetci stihli odjazdiť svoju kvalifikačnú simuláciu…
Je možné, že suchú trávu zapálili iskry z monopostov.
THE GRASS IS ON FIRE pic.twitter.com/tP0RqKYQ4D
— Holiness (@F1BigData) April 4, 2025
Verte či nie, trávnik pri trati začal horieť… To isté sa nám stalo vlani v Číne.
Červená vlajka!
- Štítky
- GP Japonska 2025
- video