logo F1zpravy.czF1online.sk

Ve druhém tréninku jsme viděli čtyři červené vlajky, vypalování trávy a bleskový McLaren

Oscar Piastri
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala4. 4. 2025

Druhý trénink na Velkou cenu Japonska se proměnil v jeden velký chaos. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky, které původně 60minutový program zkrátily na třetinu. Přesto však máme představu o tom, který tým bude v Suzuce nejrychlejší.

Jack Doohan v prvním tréninku na trati chyběl, jelikož ho nahradil domácí jezdec Rio Hirakawa. Když se vrátil do kokpitu, „přežil“ jen necelá čtyři kola. Následně dnešní program zkrátil o 23 minut. Ve svém druhém ostrém kole totiž tvrdě narazil do bariéry za první zatáčkou.

Monopost se najednou roztočil a z Doohana byl jen pasažér. Příčina nehody zatím není oficiálně známa, ale je pravděpodobné, že v době zatočení měl Alpine stále otevřené DRS. V první zatáčce je přitom nutné deaktivovat manuálně, protože brzdný bod je poměrně daleko za vstupem do zatáčky — buď na to Doohan zapomněl, nebo selhala technika.

Jack Doohan po nehodě zamířil do lékařského centra, přičemž bylo vidět, že je hodně otřesený. Pokud by od lékařů nedostal zelenou, ve zbytku japonského programu by ho zřejmě nahradil Rio Hirakawa. Franco Colapinto podle španělských médií do Suzuky nevycestoval.

Týmy netrpělivě čekaly, kdy se budou moci vrátit na trať. Jízdy však netrvaly moc dlouho. Po necelých čtyřech minutách se červené vlajky vrátily, když Fernando Alonso zůstal zahrabaný za druhou zatáčkou Degner. Pilot Aston Martinu udělal chybu v nájezdu, když levým předním kolem vyjel na trávník. Auto se roztočilo a i když bariéru netrefilo, ze štěrku se už dostat nedokázalo.

Po dalších pěti minutách se na trati objevila i třetí červená vlajka, při které jsme si vzpomněli na loňský víkend v Číně. Za bílými čarami totiž začal hořet suchý trávník. S největší pravděpodobností ho zapálily jiskry z monopostů.

Aby toho nebylo málo, 19 vteřin před šachovnicovou vlajkou maršálové vytahovali staré-známé červené vlajky i počtvrté. Jiskry z monopostů v kombinaci se silným větrem opět způsobily menší požár — organizátoři se dnes pokusí vymyslet, jak zajistit, abychom v sobotu mohli sledovat dění na trati a ne vypalování trávy.

V úsecích mezi červenými vlajkami jsme viděli pokusy o kvalifikační simulace — k těm závodním se prakticky nikdo ani nedostal. Co tedy můžeme říci o rozložení sil před sobotou? Snad jen tolik, že v čele je McLaren.

První příčku si uchvátil Oscar Piastri, ale jen proto, že Lando Norris opět nezvládl poslední sektor. Po osobním maximu v prvním sektoru a fialovém čase v prostředním úseku tratě zaostal o 0,5 sekundy za svým nejlepším časem. Kdyby však dokázal poskládat ideální sektory do jednoho kola, dostal by se na úroveň 1:27,795. To znamená, že před třetím Isackem Hadjarem by měl náskok 0,723 sekundy.

Čtvrté místo patří Lewisu Hamiltonovi před druhým monopostem z tábora Racing Bulls Liamem Lawsonem. Časy jezdců týmu z Faenzy naznačují, že dnes jezdili s agresivnějším motorovým režimem než konkurence. Až za nimi totiž evidujeme George Russella, Charlese Leclerka a Maxe Verstappena.

Do první desítky se ještě dostali Pierre Gasly a Carlos Sainz. Naopak, Júki Cunoda skončil až osmnáctý poté, co neodjel žádnou kvalifikační simulaci. Ve druhém tréninku jsme na jeho monopostu vůbec neviděli měkké pneumatiky.

2. trénink - GP Japonska 2025

logo McLaren
Lando Norris
logo McLaren
Oscar Piastri
logo Racing Bulls
Isack Hadjar
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Oscar Piastri
McLaren1:28,11413
2.
Lando Norris
McLaren1:28,163+0,04912
3.
Isack Hadjar
Racing Bulls1:28,518+0,40412
4.
Lewis Hamilton
Ferrari1:28,544+0,43014
5.
Liam Lawson
Racing Bulls1:28,559+0,44513
6.
George Russell
Mercedes1:28,567+0,45313
7.
Charles Leclerc
Ferrari1:28,586+0,47214
8.
Max Verstappen
Red Bull1:28,670+0,5569
9.
Pierre Gasly
Alpine1:28,757+0,64313
10.
Carlos Sainz
Williams1:28,832+0,7189
11.
Alex Albon
Williams1:29,023+0,90911
12.
Nico Hülkenberg
Stake1:29,062+0,94812
13.
Gabriel Bortoleto
Stake1:29,335+1,22113
14.
Esteban Ocon
Haas1:29,507+1,39313
15.
Oliver Bearman
Haas1:29,654+1,54010
16.
Kimi Antonelli
Mercedes1:29,733+1,61913
17.
Fernando Alonso
Aston Martin1:29,978+1,8645
18.
Júki Cunoda
Red Bull1:30,625+2,51112
19.
Lance Stroll
Aston Martin1:30,845+2,73112
20.
Jack Doohan
Alpine1:31,659+3,5454

Související zprávy

Diskuze