logo F1zpravy.czF1online.sk

Alonso radí Clarksonovi, aby si sundal růžové brýle: F1 byla vždy taková

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 09:23

Poslední závodní trojička přinesla vcelku zajímavé divadlo, až na japonskou Suzuku, po které mnozí fanoušci litovali, že si nastavili budík na tak brzkou ranní hodinu. Mezi kritiky se zařadil i Jeremy Clarkson, jemuž však Fernando Alonso, další pamětník z F1, připomíná, aby soutěžní víkendy hodnotil bez vzpomínkového optimismu.

Závod v oblíbené Suzuce se do velké míry proměnil v procesí, navíc bez zajímavé strategické zápletky. Jeremy Clarkson na svých sociálních sítích přišel s jasným návrhem, jak se nudným nedělím vyhnout: „Mám nápad, jak udělat Formuli 1 konzistentně vzrušující. Nepoužívejte okruhy, na kterých se těžko předjíždí.“

Je však problém v samotných okruzích, nebo v gigantických monopostech, přehřívajících se pneumatikách či jízdě v turbulentním vzduchu? A je vůbec správné očekávat, že každá velká cena přinese strhující drama, když i některé fotbalové zápasy skončí 0:0 s minimálním počtem střel na bránu?

„Sundejte růžové brýle,“ vzkázal Fernando Alonso připomínajíc, že podobné procesí jsme sledovali jak před deseti, tak před dvaceti lety. „F1 byla vždy taková. Dnes neustále hledáme velké divadlo, ale F1 je třeba si vážit takové, jaká je.“

„Na světě jsou jiné skvělé kategorie, kde se více předjíždí, kde je více těsného závodění a soubojů kolo na kolo. Formule 1 je taková, jaká je, a takovou ji i musíte milovat,“ říká španělský matador a jasně nejzkušenější pilot v padoku.

Alonso má však jeden návrh, jak by bylo možné zlepšit Formuli 1. „Méně mediálních povinností,“ zasmál se Španěl, který už nejednou po pátečních trénincích konstatoval, že na rozhovory s médii chodí jen z povinnosti a novinářům vlastně nemá co říct.

„Tohle je stále sport, ale my máme příliš mnoho tiskových konferencí. Celý čtvrtek je určen médiím, následně v pátek jedeme do fanzóny a dostaneme další otázky. Po druhém tréninku poskytujeme vyjádření, což je pro všechny jezdce povinné, nu a po kvalifikaci a po závodě vyrábíme obsah pro naše sociální sítě,“ vypočítává rodák z Ovieda, který na začátku své kariéry zažil zcela jinou Formuli 1.

„Pokud tohle všechno vynásobíte počtem jezdců, šéfů týmů a podobných osobností, asi bychom mohli říci, že mluvíme příliš mnoho,“ dodal Alonso.

Související zprávy

Diskuze