logo F1zpravy.czF1online.sk

Kdybych seděl v tom McLarenu, zmizel bych v dálce, prohlásil Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 4. 2025

Navzdory všem řečem, že v současné Formuli 1 rozhoduje kvalita týmu a technika, Max Verstappen minulý víkend ukázal, že jezdec je nadále klíčovým dílkem skládačky. Nizozemský závodník v současnosti ex post dokazuje, že ani v roce 2023, nejdominantnějším všech dob, to nebylo jen o autě. Nepřímo mu to pomáhá dokazovat i McLaren, který i letos odmítá nabízené příležitosti.

V podstatě všichni – tedy až na Landa Norrise – se shodneme, že stáj z Wokingu má výkonnostní převahu. V japonské kvalifikaci to ani jeden z pilotů stáje nedokázal poskládat, v závodě zas tým zvolil trestuhodně defenzivní a konzervativní strategii.

Verstappen to neměl snadné a rozhodně předvedl všechno své umění, ale nutno říci, že ani McLaren mu v neděli nezpůsobil velký bolehlav. Výkon nizozemského závodníka však ve fanouškovské obci vyvolal diskuse o tom, jak by asi vypadal pohled na dnešní Formuli 1, kdyby Max oblékal papájovou kombinézu.

Velmi sebevědomou odpověď na tuto otázku nabídl i sám Verstappen. „Jsem velmi spokojen s odvedenou prací. Nechci ani jen pomyslet na to, jak by to vypadalo, kdybych seděl v tom autě. Jednoduše bych zmizel v dálce,“ prohlásil holandský závodník.

„Když jsem přišel do Japonska, ani náhodou jsem nečekal, že vyhraju – a po pátečních trénincích to platilo dvojnásob,“ řekl Verstappen. „Start z pole position byl tento víkend nejdůležitější. Myslím si, že McLaren byl rychlejší, ale nedokázali se dostat do DRS a podniknout manévr.“

Max zároveň nezapomněl ocenit přínos svého týmu. I když stále platí, že Red Bull je pro jeho týmové kolegy v podstatě nezvladatelný, on s ním už dokázal vyhrát. Zároveň zmínil ještě jedno zajímavé jméno. Hugh Bird je bývalý závodní inženýr Sergia Péreze, jehož loni proklínala mexická média a označovala ho za příčinu neúspěchu jejich miláčka.

Tým následně možná podlehl tlaku a Birda přesunul do nové role, i když to neuvedl jako oficiální důvod. Angličan se tento víkend vrátil na okruh jako součást Verstappenovy posádky inženýrů a, představte si, pilot mu složil poklonu za jeho přínos. „Na konci dne je to vždycky tým, který pracuje společně pod vedením GP Lambiaseho. Tento víkend jsem tu měl i Hugha Birda jako dalšího výkonnostního inženýra. Pracoval jsem s ním do konce roku 2020 a velmi dobře to fungovalo,“ pochvaluje si Verstappen.

„Před kvalifikací jsme přijali správná rozhodnutí. Pokud se zaposloucháte do vysílaček, tak mezi mnou a GP to probíhalo hladce. Jsou to všechno velmi důležité věci,“ dodal Max.

Na titul zatím nemyslí

I když to při rychlostní převaze McLarenu zní téměř neuvěřitelně, po třech závodech má Lando Norris v čele šampionátu jednobodový náskok před Verstappenem, který z toho v dosavadním průběhu sezóny vytěžil pokaždé maximum. Přesto je Max při hodnocení svých mistrovských šancí velmi opatrný.

„Je to skvělý výsledek, ale na této trati se těžko předjíždělo a kvalifikace byla velmi důležitá. Jeden víkend neznamená, že nám patří veškerá sláva a od nynějška vyhrajeme všechny závody. Můžeme však být velmi spokojeni,“ řekl Verstappen.

„Mohli jste vidět, že na konci stintů se začali přibližovat a snažili se útočit. Moje pneumatiky se v té době začaly přehřívat. Podle mě nám pomohlo, že dnes bylo chladnější, takže se nám méně prohřívaly gumy, což je nadále náš problém,“ pokračoval holandský závodník.

„Je tu spousta rychlých zatáček a velmi těžko se zde pronásleduje monopost před vámi – hned se vám začnou přehřívat pneumatiky. Auta se každý rok zlepšují a generují spoustu špinavého vzduchu, takže je to stále těžší a těžší,“ dodal Verstappen.

Související zprávy

Diskuze