logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen o flexibilním křídle McLarenu: Spousta lidí vidí to, co i já

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala11. 4. 2025

Kdyby nebylo Maxe Verstappena, McLaren by pokračoval ve vítězném tažení i v Japonsku. Nizozemský závodník se stále stará o napínavý vývoj šampionátu, ale jeho roli mu ztěžují i některé vychytávky papájového týmu. Jednou z nich je už tolik zmiňované zadní křídlo, které má stále vykazovat známky flexibility.

O takzvaném mini-DRS se v padoku mluví už od loňské VC Ázerbájdžánu. Rozhovory na toto téma měly skončit poté, co od VC Japonska začaly platit přísnější statické testy. Toto téma však rozhodně neutichlo. Na sociálních sítích se objevilo srovnání McLarenu a Red Bullu v tom, jak se ohýbá celé zadní křídlo na konci rovinky pod maximálním zatížením a v nejpomalejším bodě zatáčky.

Max Verstappen ve čtvrtek prozradil, že tyto záběry viděl, ale sám se nechystá nijak zakročit. „Já nepíšu pravidla a nejsem tady ani na to, abych vynucoval jejich dodržování. Pravděpodobně však mnoho lidí vidí přesně to, co já.“

Po závodě v Suzuce FIA zkontrolovala různé prvky zadních křídel včetně flexibility i na monopostech Landa Norrise a Oscara Piastriho. Norrisovo auto tak úspěšně prošlo kontrolou klapky DRS, Piastriho mimo jiné i prověrkou Gurneyho klapky. FIA však tentokrát v případě McLarenu neprovedla test flexibility celého zadního křídla; každý víkend totiž na monopostech prověřuje něco jiného.

Verstappen ujistil, že nemá žádné přímé otázky na McLaren v souvislosti se zadním křídlem a není zklamaný z toho, že Red Bull nevyvinul něco podobného. „Ne, ne. Já vím, co se děje, ale raději se koncentruji na naše auto. Naše auto je to jediné, na co mám vliv.“

„Každý jde až na hranu. Je na FIA, aby rozhodla, co je povoleno. Já nejsem zklamaný [že nemáme takové křídlo]. Všichni odvádějí své maximum a možná někteří lidé si vykládají pravidla trochu jinak,“ zamyslel se obhájce titulu.

Jedno je Maxi Verstappenovi jasné: Pokud se chce udržet v boji o titul, technické oddělení v Milton Keynes bude muset zabrat. Pokud by totiž McLaren od začátku sezóny nedělal zbytečné chyby, nizozemský závodník by na Norrise určitě neztrácel jen jeden bod.

„Když se podíváte na všechno, řekl bych, že oni jsou všestrannější a zdá se, že i jejich auto se snáze nastavuje,“ analyzuje situaci v padoku. „Čeká nás velmi dlouhá sezóna a na autě máme spoustu věcí, na kterých chceme pracovat. Krok za krokem ho snad uděláme konkurenceschopnějším.“

Dokáže Verstappen obhájit svůj mistrovský titul i s druhým nebo třetím nejlepším autem ve startovním poli? „Ne, určitě se potřebujeme zlepšit, abychom zabojovali o titul. Je skvělé, že zaostáváme jen o jeden bod, ale je to způsobeno spíše tím, že jsme ze svých víkendů vytěžili maximum. Abychom bojovali o titul, potřebujeme najít více výkonu.“

Související zprávy

Diskuze