logo F1zpravy.czF1online.sk

To bude tou vodou: Leclercovu diskvalifikaci nezpůsobily jen pneumatiky

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala28. 3. 2025

V Austrálii se na tom fanoušci bavili, v Číně je však smích přešel. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur prozradil, že problémy Charlese Leclerca s nápojem mohly přispět k tomu, že Monačan byl diskvalifikován z posledního soutěžního víkendu.

Charles Leclerc si už během závodu v Austrálii stěžoval na to, že mu nefunguje nápoj. Celou sedačku měl prý pod vodou, na což jeho inženýr duchaplně zareagoval prohlášením, že „to bude tou vodou“. Tou vodou byla nakonec zčásti způsobena i jeho diskvalifikace z Číny.

Charles: „Máme někde nějaký únik?“
Inženýr: „Únik čeho?“
Charles: „Moje sedačka je plná vody. Myslím tím, že je opravdu plná vody!“
Inženýr: „Tak to musí být voda.“
Charles: „Přidejte to do sbírky moudrostí!“

Dodávka nápoje není pro týmy životně důležitá, a tak mezi závody v Austrálii a Číně se zřejmě mechanikům nepodařilo odstranit předmětný únik. Šéf Ferrari však v rozhovoru pro noviny L’Équipe prozradil, že když tato voda vytekla z auta, monopost byl najednou o nějaký kilogram lehčí a nesplnil minimální hmotnostní limit 800 kg — technici naměřili jen 799,4 kg.

„Opotřebení [gum] Charlese Leclerca z neděle je něco podobného tomu, co se stalo Russellovi loni v Belgii. Pneumatiky jsou však jen jednou částí tohoto vysvětlení,“ přiznal šéf italské stáje Frédéric Vasseur.

Podle Pirelli může každá pneumatika během velké ceny ztratit až jeden kilogram hmotnosti. To by však neměl být problém — několik týmů odjelo nedělní velkou cenu na jeden pitstop a s hmotností nemělo problém. Inženýři měli s tímto úbytkem počítat a zřejmě i počítali.

Zapomněli však na Leclercův nápoj. „Přišli jsme o litr vody, když vytekl Charlesův nápoj. Pokud se dostanete pod hmotnostní limit, vždy je to přičiněním drobných faktorů,“ podotkl šestapadesátiletý Francouz.

Bude si Ferrari od VC Japonska nechávat větší rezervu? Zřejmě ne, ale určitě si před závodem dá větší pozor na své výpočty. „Cílem hry ve Formuli 1 je dostat se se všemi parametry na limit, ve všem. Získat každý gram na hmotnosti, dostat se na poslední desetinu milimetru při opotřebení desky podlahy, vytěžit každý milimetr při flexibilitě aerodynamických komponentů…“

Související zprávy

Diskuze