Schumacher: Doohan si není jistý, jestli nastoupí do dalšího závodu

Jack Doohan má za sebou další náročný víkend. Začalo to už v pátek školáckou chybou v první zatáčce, která mu pokazila celou přípravu na zbytek japonského programu. Ralf Schumacher a Jacques Villeneuve však za jeho jízdou vidí i něco jiného; mladý Australan prý jezdí se strachem o své místo.
V pátek se v monopostu Alpinu představil Rio Hirakawa, ze kterého je od dnešního dne oficiální rezervní jezdec Haasu. Po druhém tréninku a nehodě Jacka Doohana se zároveň o něm mluvilo jako o možném náhradníkovi za Doohana, pokud by mu lékaři nedali zelenou.
Jméno Franca Colapinta se v této souvislosti nezmiňovalo. Na neděli měl totiž zcela jiný program; ve dvouletém monopostu Alpinu A523 jezdil v italské Monze, jako by se připravoval na to, že se brzy posadí do letošního auta jako řádný pilot stáje.
I to se mohlo podle Ralfa Schumachera podepsat pod Doohanovou zbytečnou chybou, když v první zatáčce zapomněl deaktivovat DRS. „Žene ho jeho tým, ale i pro jeho jízdu. Dělá mnoho chyb a není dost rychlý,“ zhodnotil výkony Jacka Doohana.
Rozbít však monopost v prvním ostrém kole s DRS? Doohan očividně cítí, že vedení musí ohromit v každém svém kole, chce-li se v kokpitu udržet déle než jen pár týdnů. „Naskočí do auta a udělá takovou fatální chybu… Tým ji bude analyzovat.“
„V této chvíli ho zmáhá celá tato situace. Tým si s ním sedne a sám jsem zvědavý, co se stane. On si není jistý tím, že bude jezdit i na dalším závodě,“ vyčetl z Doohanova chování Schumacher.
Podobný názor jako Ralf Schumacher má i Jacques Villeneuve. Pilot pod tlakem dělá chyby. „Problém je v tom, že už před prvním závodem se vědělo o tom, že zřejmě nedokončí sezónu. Zejména Flavio ho dostal pod enormní tlak, Colapinto čeká v záloze, a všechno se zdá být jasné.“
„Z jeho jízdy cítit zoufalství. Musí dokázat, že je lepší alespoň než Pierre Gasly, aby si ho ponechali. Už mu však řekli: ‚Podívej, odjedeš pár závodů a pak tě zřejmě nahradíme.‘ Vidíte to na jeho jízdě. Necítí se komfortně, opravdu se necítí komfortně,“ zdůraznil mistr světa z roku 1997. „Když se pilot ocitne v takové situaci, i z psychologického hlediska, tak jeho jízda nebude přirozená a začnou se kopit drobné chyby.“