logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc vyhrál interní souboj i s poškozeným autem: Měli jsme potenciál skončit ještě výše

Poškodené predné krídlo Charlesa Leclerca
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala23. 3. 2025

Charles Leclerc musel v Číně jezdit s vypětím všech svých sil. Od prvního až po poslední kolo měl poškozené přední křídlo, které jej připravovalo o značné množství přítlaku. Monačan i přesto dokázal porazit Lewise Hamiltona a pro svůj tým vybojoval slušné páté místo. Zdůrazňuje však, že mohl skončit i výše.

Oběma pilotům Ferrari se sice už v prvním kole závodu podařilo dostat před Maxe Verstappena, ale přitom ve druhé zatáčce kolidovali. Charles Leclerc si zlomil koncovou lištu předního křídla o pravé zadní kolo Lewise Hamiltona, který měl velké štěstí, že mu tím nezpůsobil defekt.

S handicapem tak ve zbytku závodu jezdil jen Leclerc. Podle týmu ztrácel až 30 bodů přítlaku. „Upřímně, tohle vůbec nebyla jeho chyba,“ nic nevyčítal druhé straně garáže Charles Leclerc. „Já jsem byl na vnitřku a snažil jsem se najít si dobrou pozici na přejezd třetí zatáčkou. Lewis netušil, že jsem tam. Já jsem zase nečekal, že se Lewis takhle vrátí a projede přes apex, v tu chvíli byl na vnějšku. Nakonec je to však závodní incident.“

„Tohle není poprvé ani naposledy, co se něco takového stalo. Je jen škoda, že se to událo mezi dvěma červenými auty. Ani jeden z nás však neměl špatné úmysly. Bylo to nešťastné a mě to stálo dost času ve zbytku závodu,“ řekl mírně zklamaný Monačan.

Nezdálo se však, že by Leclerc v neděli vůbec něco ztratil. Neustále tlačil na Lewise Hamiltona, od kterého měl evidentně lepší tempo. Na internetu se tak okamžitě objevily vtipy, že i Lewis Hamilton si příště vyptá podobné „vylepšení“ na monopostu.

Leclerc tvrdí, že cítil negativní efekt zničeného předního křídla. „Samozřejmě, bavíme se o velké ztrátě na mém autě. Určitě jsme měli potenciál skončit mnohem výše.“

Během pitstopu však padlo zajímavé rozhodnutí nevyměnit poškozené křídlo za nový kus. „Při zastávce jsme tím nechtěli zabít osm vteřin, protože bych musel některá auta předjíždět.“

Leclerc na to doplácel zejména v pravotočivých zatáčkách, které jsou v Šanghaji pořádně dlouhé. „Ve dvanácté zatáčce jsme byli velmi slabí, takže jsme byli velmi zranitelní vůči autům za námi a také bylo velmi těžké někoho předjet. Před čtrnáctou zatáčkou jsme byli příliš daleko. Nechtěl jsem to riskovat, jen jsem si chtěl udržet pozici na trati a získat co nejlepší výsledek. Myslím si, že jsme to zvládli dobře. Je však škoda, že jsme měli toto poškození.“

Během závodu nás pobavil i vysílačkou, že Mercedes před ním vypadá spíše jako dragster. V media zóně vysvětlil, co přesně tím myslel. „Tím dragsterem jsem chtěl říct, že z dvanácté zatáčky měli vynikající trakci. Myslím si, že ve většině kola jsme byli silnější, ale v jedenácté a dvanácté zatáčce byli strašně rychlí. Ani nevím, o kolik rychlejší byli, ale asi o takových pět desetin sekundy v těch třech zatáčkách. To jim umožnilo se vzdálit a mně to komplikovalo předjíždění ve čtrnácté zatáčce. Bylo to náročné.“

Související zprávy

Diskuze