Událostmi nabitý první trénink viděl dvě červené vlajky a prvenství Norrise před Sainzem

Nebyl to ani náhodou ospalý úvod. První trénink na Velkou cenu Austrálie nebyl ani trochu nudný. Dění na trati bylo pořádně divoké, viděli jsme jednu dost tvrdou nehodu a také poměrně překvapivé výsledky. V podstatě do poslední minuty to vypadalo, že nejrychlejší čas si odnese Carlos Sainz, ale v poslední chvíli mu první místo vyfoukl jeho bývalý týmový kolega Lando Norris.
První trénink se rozpoutal v pořádně divokém tempu. Žádné otálení, žádné vyčkávání, žádné vysedávání v garáži, v podstatě kompletní dvacítka pilotů se do toho opřela a v úvodní čtvrthodině jsme sledovali prudké zrychlování a množství kol. Nejrychlejší časy a muži v čele se střídali takovou rychlostí, že jsme to nestíhali zaznamenat.
Po asi patnácti minutách uzavřely strany dočasné příměří a na průběžném prvním místě se usadil Charles Leclerc. V samém úvodu zkoumal limity okruhu Liam Lawson, který zde nikdy předtím nezávodil a v nájezdu do deváté zatáčky se dotkl zdi. Naštěstí pro novozélandského mladíka nebyla jeho RB21 poškozena.
Po 19 minutách se frenetické dění zastavilo pro červené vlajky. Důvodem byl štěrk v šesté zatáčce. Drobný výjezd mimo trať v této zatáčce měl Max Verstappen a když tam rozesel štěrk i domácí miláček Jack Doohan, ředitelství závodu se raději rozhodlo dění zastavit a nasadit úklidové čety.
Sainzův megačas a nehoda Bearmana
Po restartu se ke slovu dostaly také měkké pneumatiky. Jako první je vyzkoušeli Max Verstappen a George Russell, kteří se posunuli na první a druhé místo. Čekali jsme, co nám nabídnou piloti Ferrari a McLarenu, ale představte si, že rybník jim dokonale vypálil Carlos Sainz! Pilot Williamsu napodobil svůj počin z druhého dne předsezónních testů a vyšvihl se do čela.
Španělský závodník si však svoji minutu slávy dlouho neužil. Oliver Bearman totiž byl příliš široký v desáté zatáčce, dostal se do štěrku, ztratil kontrolu nad svým Haasem a havaroval. Následovaly druhé červené vlajky dne a téměř desetiminutový úklid.
📹 Así ha sido el accidente de Bearman#F1 #AusGPpic.twitter.com/YQgbYdCuOp
— The Finish Line 🏁 (@TFinishLine_) March 14, 2025
První trénink se znovu restartoval 12 minut před koncem a piloti McLarenu vyjeli na trať na měkkých pneumatikách. Sainze však o slávu nepřipravili. Norrisovi nejprve pořádně lezl na nervy Isack Hadjar, který předjel vicemistra světa v poslední zatáčce a zcela zničil jeho první pokus na měkkých pneumatikách. Když Norris na druhý pokus náležitě kolo dokončil, byl pouze třetí za Sainzem a Leclercem. Jeho týmový kolega Oscar Piastri si počínal ještě hůře a se ztrátou 269 tisícin vteřiny zaujal čtvrté místo.
Už už to vypadalo, že Carlosovi to vyjde, ale v samém závěru mu nakonec prvenství vyfoukl Lando Norris, který byl o 15 setin rychlejší než pilot Williamsu a jakž tak potvrdil status McLarenu jako největšího favorita. Ferrari ani Red Bull jsme v závěru neviděli při dalších kvalifikačních simulacích. Leclerc tak nakonec obsadil třetí místo před Piastrim a Verstappenem.
V nejlepší desítce najdeme několik dalších sympatických výkonů. Například se zde umístili oba piloti Aston Martinu a nováček Isack Hadjar, který byl v prvním tréninku vidět. Šestý Alex Albon potvrdil dobrou formu Williamsu.
Naopak nepříliš výrazní byli piloti Mercedesu s Russellem na sedmém a Antonellim na čtrnáctém místě. Problémy s nedotáčivostí avizoval i dvanáctý Lewis Hamilton.
Před druhým tréninkem i zbytkem víkendu se tak máme na co těšit. Druhý trénink startuje v šest hodin ráno našeho času.

- Štítky
- video