Ferrari dnes na okruhu v Mugelle testuje nové zadní zavěšení

Piloti Ferrari se dočkali. Charles Leclerc a Lewis Hamilton ve čtvrtek na okruhu v Mugelle testují nové zadní zavěšení, které nejen oni, ale zejména fanoušci italské stáje netrpělivě očekávají už celé měsíce. Brzy se dozvíme odpověď na otázku, zda nové zavěšení dokáže odstranit problémy Scuderie a zda ještě v této sezóně potrápí McLaren.
Původní informace ze zákulisí hovořily o tom, že Ferrari bude s novými závěsy jezdit už ve středu. Maranello si skutečně rezervovalo okruh v Mugelle, ale ve středu jsme viděli na trati jen starší monopost SF-23 ze sezóny 2023. Jelikož na něj se nevztahují tak přísná pravidla jako v souvislosti s letošními auty, Ferrari mohlo jezdit dosyta s Kuan-jü Čouem a Antoniem Fuocem za volantem a nasbírat potřebná data, od kterých se odrazí při vyhodnocování efektu nových komponentů.
Pro porovnání však Scuderii poslouží zejména pár kol s monopostem SF-25 v závodní konfiguraci, který se ve středu taktéž objevil na trati. Šlo však o takzvané *demonstrační jízdy*, při kterých tým nesmí odjet více než 15 kilometrů.
Nové komponenty si Ferrari odložilo na čtvrtek. Monopost SF-25 se tentokrát předvede v rámci *filmovacího dne*, na který je vyhrazeno 200 kilometrů s nesoutěžními pneumatikami.
Už brzy ráno na okruh dorazil Charles Leclerc, který se nejprve přivítal s fanoušky a následně se pustil do testování. V průběhu dne ho vystřídá i Lewis Hamilton, aby i on nasbíral první dojmy a ještě před sprintovou Velkou cenou Belgie začal poznávat, jak se nová specifikace auta chová při změnách nastavení.
Italský tým se však bude modlit, aby mu nedělalo problémy počasí. Ve středu se totiž přes okruh přehnala silná bouřka, která výrazně zkrátila testovací program Ferrari.
Pokud se naplní všechny předpoklady a očekávání, nové zavěšení sníží citlivost monopostu na změnu světlé výšky a poskytne stabilnější platformu. Výhodou bude i rozšíření operačního okna pneumatik Pirelli, zejména při jízdě na hraně v kvalifikaci a závodě, a tím pádem jednodušší využití plného potenciálu monopostu.
Podle informací portálu Autosport může Ferrari očekávat zisk 0,1 sekundy na kolo, pokud se na trati potvrdí správnost dat z větrného tunelu a dynamometrů.
Insideři z paddocku také naznačují, že Ferrari by kromě nového zavěšení mělo testovat i upravený posilovač řízení, jelikož původní verze zcela nevyhovuje ani Charlesovi Leclercovi, ani Lewisovi Hamiltonovi. Pokud se tyto spekulace ukážou jako pravdivé, časové zisky by mohly být ještě o něco větší.