Velké obrození se zatím nekoná. Nic moc, nic moc, zhodnotil Hamilton

Fanoušci Ferrari se konečně dočkali dlouho avizovaného zadního zavěšení, které má být lékem na několik základních problémů monopostu SF-25. Výsledky sprintové kvalifikace zatím nenasvědčují tomu, že by se to podařilo. Lewis Hamilton po pátku působil velmi zklamaně.
Dvě chyby a osmnácté místo, takto si Hamilton určitě nepředstavoval pátek v Belgii. Sedminásobný šampion vypadl už v první části kvalifikace, když v obou měřených kolech udělal chybu. Nejdříve v zatáčce Stavelot musel korigovat přetáčivý smyk, potom při brzdění do poslední šikany zablokoval zadní kola, roztočil se a ocitl se mimo trať. V těchto chvílích mu nepomohlo ani se modlit, že se nikdo nedokáže zlepšit, protože už před startem ostrého kola byl v zóně vypadnutí.
Hamilton's spin from his onboardpic.twitter.com/sZiqHEWSEp
— Holiness (@F1BigData) July 25, 2025
První novinářská otázka byla jasná: Co se stalo Lewisovi Hamiltonovi? „Roztočil jsem se,“ suše konstatoval pilot Ferrari, kterému rozhodně nebylo do řeči. Zablokovala se tedy zadní kola? „Mhm,“ zamumlal britský jezdec, z kterého bylo cítit překvapení. „Myslím, že se mi to stalo poprvé v kariéře.“
Mohlo to způsobit nové zadní zavěšení? V této chvíli nemůžeme s určitostí říct, ale můžeme si připomenout slova italských insiderů, kteří už před několika týdny upozorňovali na to, že nové zavěšení by mělo svými charakteristikami více vyhovovat Charlesovi Leclercovi a na druhé straně Lewisovi Hamiltonovi by mohlo způsobit problémy.
Podle italského novináře Franca Nugnese změny na zavěšení mají jasná pozitiva, ale i jistá negativa, která se mají projevovat při brzdění. V brzdné zóně se zadní část auta zvedá o něco více, přičemž chování monopostu SF-25 mělo být v tomto směru už dávno na hraně. „Na papíře by tato změna mohla vyhovovat více Leclercovi, který chce přetáčivé auto se silnou přední částí, ale pro Lewise Hamiltona to může být náročnější, jelikož on preferuje stabilnější zadek.“
Za námi je jen první soutěžní den, ale zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se insideři ve svých předpovědích mýlili. Avšak pokud mají správné informace, Ferrari by mělo Hamiltonovi pomoci nasazením nové podlahy, která se očekává v Maďarsku, resp. krátce po letní přestávce.
Jaký měl Hamilton pocit z auta? „Nic moc, nic moc. Nemám k tomu příliš co říct,“ pokračoval v krátkých odpovědích. Bylo auto alespoň lépe ovladatelné? Po této otázce si Hamilton vystačil bez slov, jen na znak nesouhlasu zakroutil hlavou.
„Jsem strašně zklamaný. Po tolika práci skončit na této pozici není nic moc. Doufám, že v sobotu to bude lepší,“ dodal.