logo F1zpravy.czF1online.sk

Nejrychlejší čas ve středu zajel i přes pomalý rozjezd Lando Norris

Lando Norris
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 2. 2025

Nejlepší čas prvního dne předsezónních testů v Bahrajnu patří McLarenu a Landu Norrisovi. Britský závodník a jeden z největších aspirantů na zisk mistrovského titulu zajel čas 1:30,430, čímž předjel druhého v pořadí George Russella o více než desetinu sekundy. O další desetinu zaostal Max Verstappen.

McLaren může být při pohledu na výsledkovou listinu spokojen. Oscar Piastri s Landem Norrisem odjeli 118 kol, čímž se v této statistice zařadili na osmou příčku, ale zpočátku to vypadalo mnohem hůře.

Papájoví ani ráno, ani odpoledne nepůsobili zrovna nejpřipravenějším dojmem. Tým se rozjížděl jen velmi pomalu a po téměř prvních dvou hodinách odpoledního programu měl Norris na kontě jen šest kol, přičemž ani jedno z nich nebylo měřené.

Když už se Norris chystal pořádně rozjet, na okruhu vypadl proud. Podle organizátora výpadek způsobila „porucha na externí elektrické stanici“. Až po přibližně 70 minutách se podařilo obnovit dodávky elektřiny, restartovat všechny systémy a znovu rozsvítit reflektory na okruhu.

McLaren nakonec nemusel litovat ztraceného času, protože FIA se s týmy dohodla na mimořádném prodloužení programu o jednu hodinu. Jízdy tak neskončily v 19:00, ale až ve 20:00 místního času.

Spokojeni jsou také v Mercedesu. I když první den ještě neukázal skutečné rozložení sil v poli, stříbrné šípy zvládly svůj program bez problémů a působí sebejistým dojmem. George Russell skončil druhý.

Red Bull po prvním dni loňských předsezónních testů výrazně předčil konkurenci, když druhému jezdci nadělil celou sekundu, a také první velkou cenu sezony jasně vyhrál. Letos červení býci nepůsobí tak suverénně, ale z jejich tábora zaznívají pozitivní ohlasy. Auto se má chovat lépe než jeho předchůdce a je předvídatelnější. Max Verstappen podle Helmuta Marka odjel „velmi dobrý dlouhý stint“.

První čtveřici uzavřel další pilot z top týmů, které by měly bojovat o mistrovské tituly. Charles Leclerc ztratil na čelo více než čtyři desetiny sekundy po odjetí 71 kol. S Lewisem Hamiltonem si dnešní program rozdělili téměř přesně na poloviny.

Ze „zbytku světa“ se vysoko umístili také Carlos Sainz z Williamsu, Alpine Pierra Gaslyho, nová posila Red Bullu Liam Lawson či Alex Albon. Vyhodnotit skutečné rozložení sil je však zatím prakticky nemožné.

Jak poznamenal Jolyon Palmer během poslední hodiny středečních jízd, oproti minulým rokům měly testy mnohem klidnější průběh. Týmy již monoposty současné generace velmi dobře znají, koncepty se sbližují a technické problémy jsou stále vzácnější. Neviděli jsme ani žádné poskakování, velké potíže při brzdění či extrémně nervózní monoposty. Ve zkratce by se dalo říci, že středa v Bahrajnu byla poměrně nudná – což jsou však z pohledu týmů vynikající zprávy.

Zajímavější to začne být ve čtvrtek, ale zejména v pátek, kdy se dostanou ke slovu i řádné kvalifikační a závodní simulace. Týmy nám odhalí více ze své skutečné rychlosti.

Připomeňme, že ačkoli se dnes v Bahrajnu zatáhlo a po setmění jezdce překvapil i drobný déšť, ve čtvrtek je pravděpodobnost srážek ještě vyšší. To by mohla být voda na mlýn pro týmy Haas a Aston Martin, které si jako jediné zvolily pro předsezónní testy i pneumatiky do deště. Haas má po jedné sadě intermediálek a mokrých pneumatik, Aston Martin má tři sady gum do přechodných podmínek.

Program pokračuje ve čtvrtek v 8:00.

Konečné výsledky prvního dne předsezónních testů:

Počet odjetých kol během prvního dne:

  1. Haas – 160
  2. Racing Bulls – 154
  3. Mercedes – 148
  4. Ferrari – 141
  5. Alpine – 140
  6. Red Bull – 132
  7. Williams – 131
  8. McLaren – 118
  9. Sauber – 114
  10. Aston Martin – 88

Dopoledne: Antonelli byl nejrychlejší, Lawson se uvedl hodinami

Start předsezónních testů v Bahrajnu nám oficiálně ukončil zimní přestávku. Nová formulová sezóna je za rohem a první indicie o výkonnosti jednotlivých týmů získáme již v těchto třech dnech na okruhu Sachír. První čtyři hodiny jsou za námi a žádného velkého dramatu jsme se nedočkali.

Dopolední program nám nezačal klidně. Hned v 8:00 se na konci boxové uličky seřadilo sedm monopostů a téměř každý jezdec si okamžitě odbil instalační kolo. Viděli jsme také premiéru Lewise Hamiltona, který na nic nečekal a spolu s ostatními se okamžitě vydal na trať.

V dalším průběhu pokračovalo dění na trati v klidném testovacím režimu. V první hodině se usadil v čele australský závodník Jack Doohan, který patřil k nejrychlejším i nejaktivnějším jezdcům na trati. První hodinu však zakončil v čele Fernando Alonso, který se téměř dostal pod hranici 1:33 s.

Na přelomu první a druhé hodiny se ozval Lewis Hamilton, který zajel jeden z delších stintů a posunul se na čelo, ale dlouho na něm nevydržel, protože ve druhé hodině pokračovalo postupné zrychlování časů a v čele se objevili i Liam Lawson a opět Fernando Alonso. Britský závodník však poutal nemalou pozornost svojí agresivní jízdou, několikrát musel krotit svůj monopost a nakrátko se ocitl i mimo trať.

Na přelomu druhé a třetí hodiny se přetahovali o vedení Lawson a Alonso. Novozélandský závodník se na úvod testů zdál v dobré pohodě a náladu mu určitě nezkazil ani Alex Albon, který mu na úvod třetí hodiny vzal vedení. Pilot Red Bullu však měl brzy o něco horší starosti, když opakované záběry odhalily, že na cílové rovince něco odletělo ze zadní části jeho Red Bullu.

Pořadí zůstalo nezměněno i na začátku čtvrté hodiny, kterou otevřel prvními hodinami testů Liam Lawson. Pilota Red Bullu byly ve středu dopoledne plné kamery a po tomto okamžiku si režisér našel v garáži také Helmuta Marka. Novozélanďana ukázaly záběry několikrát, jak bojuje a „driftuje“ se svým autem, v tomto případě to však už nedokázal udržet na trati. Nic strašného se však nestalo, i když zničil pneumatiky, monopost nebyl poškozen.

Krátce nato se zařadil do čela pořadí Andrea Kimi Antonelli a po tomto krátkém vzrušení na začátku čtvrté hodiny se nám dění vrátilo do normálu. Týmy se opět zařadily do svých programů a jízdy pokračovaly v plynulém tempu. Do konce dopoledne se už nic důležitého nestalo a nejrychlejší čas dopoledního programu zůstal v moci Kimiho Antonelliho.

Související zprávy

Diskuze