logo F1zpravy.czF1online.sk

Každý rok to samé? Kdepak, Ferrari překvapilo množstvím nových prvků

Ferrari SF-25
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 2. 2025

Sedmdesát let stejné lakování? Kdepak, Ferrari dokazuje, že věci se dají dělat pokaždé stejně, ale přesto jinak. Jistě, na modré logo HP si asi tak brzy nezvykneme, ale Scuderia to tentokrát neudělala pouhým přepsáním „SF-24“ na „SF-25“.

V letošním roce jsou to marketéři Red Bullu a McLarenu, kdo si zaslouží titul nejlínějších v F1. Ačkoli Max Verstappen žádal svůj tým, aby přišel se světlejším odstínem modré, osvěžil barvy a napodobil koncept z dob úspěchů Sebastiana Vettela, šéfové mu toto přání nesplnili. Red Bull RB21 vypadá téměř navlas stejně jako RB20, podobně McLaren MCL39 vypadá téměř identicky jako MCL38.

Ve Ferrari však ukázali, že věci se dají dělat stejně a přesto odlišně. Jak avizovala italská média, premiéru Lewise Hamiltona oslaví Scuderia tmavším odstínem červené. Jaký odstín ale vlastně zvolili? Při pohledu na show F1 75 a kombinézy jezdců se nezdá až tak tmavý, ale rendery týmu působí téměř jako speciální lakování z Velké ceny Toskánska v roce 2020, kdy se Ferrari vytasilo s burgundskou červenou.

„Jak bylo zjevné při pohledu na show v Londýně, lakování prošlo výraznou proměnou. Jedná se o dokonalé spojení minulosti, současnosti a budoucnosti; vyjadřuje styl, výkon a tradici. Tmavší odstín závodní červené pro rok 2025 s matným zakončením připomíná dekády závodění a čerpá inspiraci ze začátků Scuderie s výrazným, odvážným a šikmo vedeným bílým pruhem, který symbolizuje dynamiku a vizi směrem do budoucnosti,“ vysvětlilo Ferrari ve svém tiskovém prohlášení.

Tmavá červená, podobně jako v případě toskánského lakování, skutečně evokuje počátky pod vedením Enza Ferrariho, kterého si tým v Londýně rovněž připomněl. Spojit tradici se stomilionovou obchodní dohodou se společností HP jistě nebylo snadné a modré logo firmy mnohé ruší. Takovou nabídku však zjevně nedokázalo odmítnout ani Ferrari. I s modrými prvky ale monopost vypadá dobře. Důležité však bude, zda je rychlý.

„Představení nového monopostu je pro mě vzrušující okamžik,“ řekl pilot stáje Charles Leclerc. „Každý rok se snažíme posunout hranice možností a celý tým pracoval neúnavně dlouhé měsíce. Minulá sezóna přinesla nesmírně vyrovnaný boj a my jsme byli velmi blízko k zisku titulu. Letos máme jasný cíl – vítězství v Poháru konstruktérů. Mým osobním cílem je zisk titulu mezi jezdci.“

„Hned od Lewisova příchodu velmi úzce spolupracujeme a věřím, že jeho zkušenosti a přístup budou zdrojem inspirace i pro mě. Fyzicky i mentálně jsem víc než připravený na novou sezónu a nemůžu se dočkat, až se vrátím na trať a udělám vše pro to, abych vrátil Scuderii Ferrari HP zpět na čelo,“ vzkázal Leclerc.

Přidal se i Lewis Hamilton. „Moje první týdny v týmu byly naprosto úžasné. Na vlastní oči jsem viděl vášeň a odhodlání každého člena týmu, proto je pro mě dnešní představení mého prvního monopostu Scuderia Ferrari HP nesmírně vzrušující. Do přípravy na novou sezónu se investovalo obrovské úsilí a jsme nesmírně hladoví a odhodlaní uspět,“ prohlásil sedminásobný mistr světa.

„Rok začínám s obrovskými očekáváními před startem této nové kapitoly. Teď, když jsem zažil atmosféru a důvěru celého týmu, se cítím ještě více nabitý energií. Jsem nesmírně hrdý, že můžu být součástí této cesty, a nemůžu se dočkat, až vyrazím na trať. Spolu s Charlesem se budeme navzájem posouvat a uděláme vše pro to, abychom dostali tým na samotný vrchol,“ řekl Hamilton.

Nové Ferrari se dočká premiéry už ve středu. Tým chystá ve Fioranu testovací den a také plánuje zorganizovat vlastní představení.

Ferrari
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie

Související zprávy

Diskuze