logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc přiznává, že Mexiko odhalilo jeden z jeho kvalifikačních handicapů

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala27. 10. 2024

Carlos Sainz bude v neděli startovat z pole position, zatímco Charles Leclerc až ze čtvrté příčky. Se svou kvalifikací nebyl vůbec spokojen, ale má to i drobné pozitivum – jasně mu ukázala, na čem potřebuje pracovat.

Leclerc získal svá poslední dvě vítězství ze čtvrté příčky. Rozhodně by proto neměl házet flintu do žita, i když si sám uvědomuje, jak si nevydařenou kvalifikací komplikuje cestu za dalším závodním triumfem.

„Ve druhém tréninku jsem byl ztracený. Když jsem naskočil do auta, hned jsem to poznal. Necítil jsem se dobře. Byl jsem ztracený i ve třetím tréninku a nakonec i v kvalifikaci,“ pustil se do sebereflexe Charles Leclerc, který si po šachovnicové vlajce zanadával tak, že by za to dostal tři roky nucených prací. „Čtvrté místo je maximum. Jediná věc, která mě trochu naplňuje optimismem, je skutečnost, že jsem nejrychlejší z pohledu závodního tempa, alespoň s ohledem na páteční jízdy.“

Sainz ukázal, že Ferrari mělo v Mexiku potenciál získat pole position. Charles Leclerc je navíc považován za vynikajícího specialistu na kvalifikaci, tak proč tentokrát ztratil na druhou stranu garáže více než tři desetiny?

Částečně za to může protáčivý smyk v esíčkách, ale to byl zřejmě jen důsledek jiného Leclercova handicapu. „Jsem zklamaný, ale nejsem překvapený. Už od druhého tréninku jsem se v autě necítil dobře. V Q3 se moje kolo velmi dobře rozjíždělo až do desáté zatáčky, kde jsem ztratil kontrolu. Musel jsem však riskovat, protože jsem neměl rychlost.“

Mexiko se vyznačuje povrchem s velmi nízkou přilnavostí. V padoku se najde pár specialistů na takové tratě, a jedním z nich je například Valtteri Bottas, který během svého působení v Mercedesu dokázal porážet Lewise Hamiltona zejména na tomto typu povrchu.

Carlos Sainz po kvalifikaci vysvětloval, jak ladně – jako smooth operator – musel pracovat se svým monopostem, aby si nepřehřál pneumatiky a až do konce kola měl co nejlepší grip. Takový styl jízdy však Leclercovi vůbec nesedí.

„Chyběl mi dobrý pocit. Někdy jste spokojeni s vyvážením, jindy ne. Včera jsem nebyl. Kvalifikace na okruzích s nízkou přilnavostí pravděpodobně nejsou mou silnou stránkou,“ připouští vítěz tří velkých cen této sezóny. „V kvalifikaci na to dost tlačím. V Monze a tady se s tím také dost trápím.“

Cílem je nepřehřát zadní pneumatiky. „Abych dokončil kolo a udržel na uzdě svou touhu extrémně na to zatlačit, musím nad tím hodně přemýšlet, což na takových tratích nefunguje. Dnes jsem to zkoušel. Do Q3 to šlo docela dobře, ale v desáté zatáčce jsem ztratil kontrolu a od té chvíle bylo těžké dokončit kolo. Pneumatiky se přehřejí [když na to příliš tlačíte] a kloužete, protože je zde velmi málo gripu. Na takových okruzích se musíte držet dále od limitu a já s tím mám větší problémy.“

„Zdá se však, že v závodním tempu to není problém. V Monze to byl problém, ale nemyslím si, že by byl i tuto neděli. V tomto směru mám menší obavy,“ uklidnil se před tím nejdůležitějším dnem víkendu. V závodě se pokusí přidat čtvrté vítězství roku.

„Tento víkend ještě není ztracený, ale nechci myslet na pozitiva. Odvedl jsem mizernou práci a jsem rozzlobený. Uvidíme zítra. Stále můžu vyhrát, ale ze čtvrtého místa to bude určitě těžší než z první příčky,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze