Ve druhém tréninku se testovalo, bouralo a opravovaly poruchy
Druhý trénink na VC Mexika nám přinesl menší dotek starých časů. Nebylo to vůbec dávno, ale připadá nám to jako celá věčnost, co jsme měli 90minutové tréninky. V Mexiku se jezdilo déle kvůli naplánovanému testu pneumatik Pirelli pro příští rok, ale italskému dodavateli nebylo dopřáno hladké sbírání dat.
Týmy měly přesně stanovené testovací harmonogramy pro pneumatiky C4, C5 a C6 (nejměkčí směs C6 je zcela nová). To ovšem určitě neznamená, že výsledky jsou přehlednější a lze z nich vyvodit nějaké závěry. Ve skutečnosti platí pravý opak, protože letošní pneumatiky se ke slovu vlastně ani nedostaly. To je však pro nás fanoušky jen dobré, protože čím méně informací týmy mají, tím lépe pro show.
Pojďme však k dění na trati. Ani druhý trénink se totiž neobešel bez červených vlajek. George Russell měl v prostředním sektoru těžkou nehodu, když se roztočil v esíčkovité sekci a velmi tvrdě narazil do bariéry. Anglický závodník vystoupil z auta po svých, ale zdálo se, že se drží za žebra.
— f1videos (@Error20F1) October 25, 2024
Medical car odvezl jezdce do zdravotnického střediska na kontrolu a George se ještě během tréninku vrátil do garáže. Úklid trosek a oprava bariéry však zabraly více než dvacet minut.
Max Verstappen nedokončil první trénink kvůli problému s těsněním turba. Podle týmu nešlo o nic vážného a poruchu rychle opravili. Ve druhém tréninku to však vypadalo jinak. Verstappen okamžitě hlásil problémy, tým jej po krátké kontrole během červených vlajek vrátil na trať, ale problém nezmizel. Red Bull nakonec povolal Maxe do boxů a ten se na trati už neobjevil. Stejně jako Russell odjel pouze čtyři kola.
Kruh problémů uzavřel Alex Albon. Pilot Williamsu se po nehodě v prvním tréninku neobjevil na trati. Mechanici nestihli opravit jeho monopost a britsko-thajský závodník se tak přidal k nešťastníkům Russellovi a Verstappenovi.
Pokud jde o dění na trati, není příliš co hodnotit. Nejrychlejší čas zajel Carlos Sainz a dobrou formu Ferrari potvrdil i čtvrtý Charles Leclerc. Na druhém místě skončil Oscar Piastri a na třetím Júki Cunoda. Páté místo Landa Norrise naznačuje, že Ferrari a McLaren jsou tento víkend vpředu, ale třetí místo japonského závodníka svědčí akorát o nulové výpovědní hodnotě těchto časů.
Kluci si zajeli, Pirelli a týmy si vyzkoušely nové pneumatiky, ale do tuhého půjde až v sobotu. Čeká nás velmi důležitý třetí trénink od 19:30 našeho času, kvalifikace je na řadě ve 23:00.
2. trénink - GP Mexika 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:17,699 | 34 | |
2. | Oscar Piastri | McLaren | 1:17,877 | +0,178 | 30 |
3. | Júki Cunoda | RB | 1:17,878 | +0,179 | 30 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17,887 | +0,188 | 31 |
5. | Lando Norris | McLaren | 1:17,948 | +0,249 | 36 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | 1:18,239 | +0,540 | 34 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18,279 | +0,580 | 36 |
8. | Valtteri Bottas | Stake | 1:18,351 | +0,652 | 32 |
9. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:18,392 | +0,693 | 32 |
10. | Liam Lawson | RB | 1:18,560 | +0,861 | 29 |
11. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:18,579 | +0,880 | 35 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:18,621 | +0,922 | 34 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | 1:18,656 | +0,957 | 30 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:18,890 | +1,191 | 34 |
15. | Franco Colapinto | Williams | 1:18,908 | +1,209 | 30 |
16. | Pierre Gasly | Alpine | 1:18,942 | +1,243 | 30 |
17. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:18,980 | +1,281 | 37 |
18. | George Russell | Mercedes | 1:19,041 | +1,342 | 4 |
19. | Max Verstappen | Red Bull | - | - | 4 |
20. | Alex Albon | Williams | - | - | 0 |
Live
- Štítky
- GP Mexika 2024
- video