Verstappen může být rád, že nedostal tvrdší trest, míní Brundle
Asi neexistuje v současné Formuli 1 jezdec, který by v rozpětí tří zatáček způsobil tolik kontroverzí. Zatímco souboj Maxe Verstappena s Landem Norrisem ve čtvrté zatáčce vyvolal polemiky, Holanďanovo následné počínání v sedmé zatáčce vzbudilo otevřený odpor, zejména na britské straně novinářského a fanouškovského spektra. Jeden z jeho představitelů, bývalý závodník a dnes komentátor Martin Brundle, se domnívá, že za počínání v sedmé zatáčce mohl dostat Nizozemec i tvrdší trest.
Ne že by to Verstappena nějak zvlášť trápilo, ale za své chování v sedmé zatáčce mexického okruhu si vysloužil velké množství kritických reakcí. O co mu tam vlastně šlo? Buď to byl zoufalý pokus frustrovaného závodníka, nebo vypočítavý tah s cílem dostat se před pilota McLarenu za každou cenu a tím mu zabránit na cestě za vítězstvím.
Ať už šlo o kterýkoli z těchto důvodů, nebo o nějaký jiný, Max Verstappen dostal za své počínání ve čtvrté zatáčce desetisekundový trest a za útok v sedmé zatáčce rovněž desetisekundový trest. „Měl jsem pocit, že přijde něco jiného,“ řekl ve vysílání televize Sky její dlouholetý komentátor Martin Brundle.
„První incident byl drsný a troufalý, druhý byl jednoduše nebezpečný. Za něco takového se dává trest s délkou jedné zastávky v boxech,“ prohlásil bývalý pilot Formule 1.
Domnívá se tedy, že Max klidně mohl dostat trest průjezdu boxovou uličkou. Kdyby k ní komisaři sáhli, Verstappen by si musel odpykat trest do tří kol a tím uvolnit cestu Norrisovi – možná i za vítězstvím v závodě.
„Zvláště ten druhý incident mě dost rozrušil. V tom prvním šlo o vrchol zatáčky a pozici na vnější nebo vnitřní straně. Prostě tam nenechal soupeři dostatek místa,“ pokračoval Brundle.
„Incident v sedmé zatáčce však byl směšný. Jednoduše pokračoval s nohou na plynu a poslal je oba mimo trať. Podle mě může být rád, že nedostal trest průjezdu boxovou uličkou, nebo něco podobného,“ řekl Brundle, který se následně zamyslel, co vlastně vedlo nizozemského závodníka k takové reakci.
„Maxe strašně obdivuji a zároveň nesnáším, když dělá něco takového. Podle mě má na víc a nemá to zapotřebí. Je příliš dobrý na to, aby takhle jezdil. Osobně si myslím, že měl krev v očích a krátkou zápalnou šňůru,“ dodal.
Samotný Max se po závodě snažil trochu odvést pozornost od obou incidentů a přenesl téma diskuse na auto. I když Red Bull v Austinu odhodlaně hlásil, že je zpět, v Mexiku to tak nevypadalo. Jezdce jako on spíše podráždí nekonkurenceschopný monopost než počínání soupeře.
„Pravděpodobně to byla frustrace, ale podle mě šlo hlavně o incident ve čtvrté zatáčce. Myslím si, že si s sebou nese frustraci, protože má momentálně třetí nejrychlejší monopost na trati. Ano, jde i o auto. Víme, že je divoký a agresivní. Přesně to chcete vidět ve Formuli 1. Přesně to nás nejvíc bavilo, ať už šlo o Sennu a Prosta, Sennu a Mansella nebo Mansella a Piqueta,“ uvedl Brundle.