logo F1zpravy.czF1online.sk

První trénink přerušily dvě červené vlajky, nejrychlejší byl Russell

Nehoda Alexa Albona
© Screenshot/FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 21:58

Velká cena Mexika začala dvěma červenými vlajkami a výsledky na trati toho moc neprozradily. Okruh v hlavním městě Mexika byl pořádně špinavý, takže piloti museli zachovat maximální opatrnost, zejména pět nováčků, kteří usedli do kokpitů místo pravidelných jezdců. Dvě červené vlajky však nebyly jediným problémem první hodiny v Mexiku.

Trénink začal velmi intenzivně. Týmy se vyhrnuly na trať, protože ve druhém tréninku musí nemálo času věnovat testování pneumatik na příští sezonu. Jejich plány však narušovala přerušení. Už v prvních minutách zavlály červené vlajky, když se na konci cílové rovinky objevily úlomky. Nevíme, komu ulétly z monopostu, ale Andrea Kimi Antonelli je trefil v plné rychlosti.

Trénink se na několik minut zastavil, traťoví maršálové se pustili do úklidu a někteří mechanici do oprav. Mercedes se zaměřil na monopost Antonelliho a kontrolu provedli také mechanici Red Bullu, kterým Max Verstappen ohlásil, že na trati rovněž něco trefil.

Po restartu se všichni vrátili na trať, takže poškození na obou zmíněných monopostech nebyla až tak rozsáhlá. Bohužel, to už neplatilo po velmi nešťastném incidentu mezi Alexem Albonem a Oliverem Bearmanem. Rychlý Williams narazil v klikaté sekci do Ferrari a i když Ollie uhýbal, jak mohl, Alex dostal smyk a trefil nešťastného britského mladíka. Albon mu nadával do „idiotů“, ale Bearmanovi nelze přičítat plnou zodpovědnost – a už vůbec ne úmysl či nebezpečné jednání na trati.

Oba piloti z tréninku odstoupili se zničenými monoposty, přičemž hlavně ten Albonův vypadal velmi špatně. Doufejme, že mechanici Williamsu vše opraví a Alex stihne začátek druhého tréninku.

Po druhém restartu už dění probíhalo klidně. Týmy se soustředily na sbírání kol, a i když přišlo na kvalifikační simulace na měkkých pneumatikách, z výsledků nelze mnoho vyvozovat. Nejrychlejší čas zajel George Russell před Carlosem Sainzem a Júkim Cunodou.

Čtvrtý skončil Max Verstappen, kterého to ovšem nebude příliš trápit. Na konci tréninku si totiž stěžoval na stav své pohonné jednotky a předčasně zamířil do boxů. I když zřejmě jde o „páteční“ motor, jsme zvědaví, zda z Red Bullu přijde nějaká informace o tom, co se stalo.

Druhý trénink začíná o půlnoci a potrvá 90 minut, jelikož jeho součástí budou i testy pneumatik Pirelli.

FOM

Live

Související zprávy

Diskuze