logo F1zpravy.czF1online.sk

Pirelli stáhlo původní vítězné trofeje. Improvizovalo s replikami pneumatik

Trofej Pirelli a Charles Leclerc na pódiu
© Pirelli + X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 07:22

Hlavním partnerem Velké ceny USA se stal dodavatel pneumatik Pirelli, který si při této příležitosti nechal navrhnout speciální trofeje. Před víkendem je velkolepě představil světu, ale na pódiu jsme je nakonec neviděli. Problémem byla jejich nápadná podobnost s jinými produkty.

Pirelli ve spolupráci s italským umělcem Matteem Macchiavellim vytvořilo trofej, která dostala jméno Heroo. Mělo jít o interpretaci spojení mezi “závodním autem a jeho pneumatikami, ale zároveň být uměleckým dílem, které spojuje eleganci a vzrušení, pocit rychlosti a kvalitu materiálů, které jsou používány v monopostu Formule 1”.

Trofej měla podobu postavy s rukama zdviženýma ve vítězné póze na pneumatikovém podstavci. Jednotlivé kusy se lišily barvou přilby podle toho, komu na pódiu měly být uděleny. Vítěz si měl domů odnést postavičku se zlatou přilbou, která měla být posypaná práškem z pravého zlata. Piloti na druhé a třetí příčce se mohli těšit na stříbrnou a titanovou přilbu. To vše v pouzdře vyrobeném z uhlíkových vláken.

Pirelli Motorsport

Pirelli chtělo dokonce trofeje nabízet ve svém e-shopu sběratelům a fanouškům hraček. K této limitované edici se však nakonec určitě nedostanou. Pirelli totiž vše nečekaně stáhlo.

Sponzor akce pro portál motorsport.com potvrdil, že společně s organizátorem závodu se rozhodl trofeje nahradit, protože se dozvěděl o velké podobnosti s jinými produkty, které jsou již na trhu, a riskoval by porušení ochranných známek. Kromě toho, že mnohým postavička připomínala figurku Lego či jeho přilba Mickeyho Mouse, se podobala také na sběratelské kousky z dílny značky Bearbrick.

V rámci rychlé improvizace Pirelli letecky dopravilo náhradní trofeje z jedné ze svých kanceláří v USA. Charlesi Leclercovi tak udělilo vysokou trofej ve tvaru válce, zatímco Carlos Sainz a Max Verstappen se museli spokojit s replikami pneumatik Pirelli, podobnými těm, které dostávají vítězové kvalifikace.

Aby Pirelli na celou věc co nejdříve zapomnělo, z webu dokonce vymazalo tiskovou zprávu, ve které informovalo o svém uměleckém počinu, včetně všech fotografií a vizualizací.

Getty Images/RB Content Pool

Související zprávy

Diskuze