logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen s Norrisem nesoucítí: V poslední době si hodně stěžují

Max Verstappen a Lando Norris
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala21. 10. 2024

Lando Norris a Max Verstappen se opět postarali o napínavou bitvu, ze které vznikla další kontroverze na tři neděle. Formulový padok se neumí shodnout na tom, zda obranné a útočné manévry obhájce titulu byly v pořádku a zda si pilot McLarenu zasloužil trest. Verstappen několikrát s rozhodnutími komisařů nesouhlasil, ale nyní s protistranou necítí žádný soucit.

Ve druhém stintu se Lando Norris pustil do stíhací jízdy. Postupně se dotahoval na Maxe Verstappena a pár kol před koncem to přišlo. Dlouhý a napínavý souboj skončil za dvanáctou zatáčkou, kde oba piloti opustili trať. Penalizaci za její opuštění a získání výhody však dostal jen Lando Norris, přestože podle něj si tímto výjezdem polepšil i jeho protivník; posunutím brzd se ve zlomovém bodě zatáčky udržel vpředu.

Max Verstappen dostal po závodě otázku, zda soucítí s McLarenem a chápe jeho argumenty. „Ne, nesoucítím. V poslední době si hodně stěžují. V pravidlech je to velmi jasně napsané, že nemůžete předjíždět za bílou čarou,“ vzkázal Holanďan, který se však v první zatáčce vyhnul penalizaci, byť tam se ocitl za hranicemi trati.

„I já jsem byl za to v minulosti potrestán. Myslím, že to bylo v roce 2017, kdy jsem přišel o pódium,“ vzpomněl si na souboj s Kimim Räikkönenem z posledního kola VC USA 2017, když si pomohl výjezdem mimo trať.

Holanďan se nenechal rozhodit a podařilo se mu udržet se do pěti vteřin za Norrisem. To bylo klíčové. „Zachoval jsem chladnou hlavu a snažil jsem se dělat maximum pro to, abych auto dovezl do cíle. S těmi pneumatikami a v mé situaci to nebylo jednoduché. Celkově jsem si však náš společný souboj užil.“

Verstappen při poznámce na „hodně stížností“ McLarenu narážel na reakce zástupců z Wokingu při vyšetřování toho, jak Red Bull mohl během parc fermé měnit nastavení světlé výšky. Musíme však poznamenat, že navzájem si v McLarenu a Red Bullu nemají co vyčítat. Stačí si vzpomenout na to, jak Red Bull od začátku evropské části sezóny opakovaně poukazuje na flexibilitu předního křídla s papájovým lakováním.

Druhý, nebo lépe řečeno první incident mezi Verstappenem a Norrisem se stal už v první zatáčce po startu. Norris vnitřní stranu zcela nezavřel, čeho lídr šampionátu hned využil. I v tomto případě však vyjel mimo trať.

„Na vnitřku byl prostor, tak jsem tam šel,“ popsal svůj start Verstappen. „Zatáčka je tam velmi široká, takže vám dává spoustu příležitostí; můžete jet velmi zeširoka, nebo docela těsně po vnitřku. Já jsem se tak rozhodl, ale tentokrát jsem byl stejně druhý. Charles se ocitl vpředu. Myslím si, že mně to docela dobře vyšlo, protože Charles byl beztak rychlejší, tak se utrhl.“

„Dnes jsme neměli zrovna nejlepší závod, porovnáme-li si ho s včerejškem. Trápil mě balanc a přilnavost,“ vysvětlil na závěr své problémy, které ve vysílačce zdůrazňoval i po nasazení tvrdé směsi. Ani v prvním stintu však nebyl spokojen. Z interní komunikace jsme mohli zachytit, že mechanici měli během pitstopu odstranit nějaký problém na monopostu.

Ukázalo se, že přidali přítlak na předním křídle, aby minimalizovali nedotáčivost. „Nemohl jsem brzdit, neuměl jsem zrotovat auto. Velmi rychle jsem si uvědomil, že tento závod nevyhraju, tak jsem si jel svou velkou cenu.“

Související zprávy

Diskuze