logo F1zpravy.czF1online.sk

Honda tlačí na Red Bull: Dejte Cunodovi alespoň příležitost

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 10. 2024

Co musí udělat Júki Cunoda, aby si získal větší pozornost Red Bullu? Japonský závodník se objevuje v kombinéze tohoto týmu jen na reklamních akcích. Stáj z Milton Keynes dává na každém kroku jasně najevo, že s japonským mladíkem nepočítá.

Christian Horner se diplomaticky vyjádřil k šancím Júkiho Cunody a slibuje mu příležitost, pokud bude podávat kvalitní výkony. Na druhou stranu, z vnějšího pohledu vidíme, co říkají činy Red Bullu, a stáj z Milton Keynes má japonského mladíka, očividně, jen na ozdobu.

Cunoda nedostal od Red Bullu šanci ani na testech Pirelli nebo ve starém monopostu, natož v závodním kokpitu. To jen potvrdilo obecné mínění, že potřebovali Júkiho jen jako jeden z nástrojů k udržení závazku Hondy ve Formuli 1. Až se po sezóně 2025 rozloučí, pravděpodobně to bude konec i pro Cunodu.

Japonec však stále má za sebou mocnou automobilku, a její zástupci přiznali, že se snaží dotlačit Red Bull k akci. „Pokud jde o náš cíl s Cunodou, chceme se s ním dostat až k sedačce v týmu Red Bull Racing,“ prohlásil šéf Honda Racing Corporation Kódži Watanabe pro portál Motorsport.com.

„Věříme, že má talent. Samozřejmě o jezdecké sestavě rozhoduje tým, ale jako jejich partner hlasitě požadujeme, aby Cunoda dostal šanci a testoval s monopostem Red Bullu. Chceme pro něj alespoň příležitost, aby mohl ukázat své schopnosti. Osobně jsem o tom mluvil s Christianem Hornerem a on to nevyloučil, ale musíme postupovat správným způsobem,“ konstatoval Watanabe.

Pro Cunodu musí být frustrující, že i po tolika skvělých jízdách a dvou kvalitních letech se o Liamu Lawsonovi mluví jako o vážnějším kandidátovi na zisk sedačky v Red Bullu. I v pátečním sprintu sváděl Japonec vyrovnané souboje se Sergiem Pérezem a poté za sebou zdržoval Oscara Piastriho, čímž pomohl Mexičanovi k bezvýznamnému devátému místu.

„Pokud vše půjde podle plánu a ocení Cunodovy schopnosti, věřím, že by mohl zůstat v Red Bullu i po roce 2026 a bojovat o mistrovské tituly,“ prohlásil odvážně Watanabe, podle něhož není problém, že tým bude po roce 2026 spolupracovat s Fordem. „Bylo by pro něj nejlepší, kdyby se stal spíše jezdcem Red Bullu, ne Hondy. Není to tak, že se s Hondou rozejde navždy. V současnosti by se však měl soustředit na sedačku v Red Bullu a za tímto cílem by měl jít.“

Honda má v programu Red Bullu ještě Ajuma Iwasu, který momentálně působí v Super Formuli. Nezdá se však, že by tým projevil velký zájem o jeho služby. Když Liam Lawson nahradil v kokpitu RB Daniela Ricciarda, na místo rezervního pilota stáje nastoupil Isack Hadjar, ne Iwasa.

„Myslím si, že základem pro Iwasu bude pozice rezervního pilota v nové sezóně. Odtud je cílem zajistit mu závodní sedačku. S Markem jsme diskutovali o různých možnostech. Jednou z nich je účast na všech závodech jako rezervní jezdec, podobně jako Liam Lawson. Další možností je pokračování v Super Formuli. Podle mě by však bylo nejlepší, kdyby dál závodil,“ uvedl Watanabe.

Související zprávy

Diskuze