Piastri se v kvalifikaci trápil, ale je možné, že ji obětoval pro neděli
Oscarovi Piastrimu víkend v Austinu nevychází podle představ. Po zbabrané sprintové kvalifikaci to v jeho podání bylo v sobotu o něco lepší, ale podobně jako v Singapuru, i nyní bude startovat poměrně daleko za svým týmovým kolegou.
Australan se hledal v Q1, když v závěru trochu trnul na dvanáctém místě, v Q2 už z toho byl bezpečný postup. Jediný pokus v Q3 mu zajistil pátou příčku, odkud bude těžké přímo zasáhnout do bitvy v čele či jakkoli pomoci Landu Norrisovi.
„Většinu kvalifikace jsem se opravdu trápil, ve voze jsem se necítil komfortně. Choval se nepředvídatelně,“ povzdechl si Oscar Piastri.
Od té doby, co z McLarenu zaznělo, že by tým mohl upřednostnit Landa Norrise ve snaze rozdmýchat boj o jezdecký titul, nedokázal Piastri přímo pomoci svému týmovému kolegovi. V Baku naopak Norris pomohl Piastrimu, a v Singapuru zase Australan po nevydařené kvalifikaci jezdil daleko za Landem.
„Nezažil jsem lehkou kvalifikaci, proto je i páté místo solidní startovní pozicí. Z kvalifikace jsme asi vytěžili maximum. Není to ideální, ale stále se odtud dá závodit,“ pokračuje rodák z Melbourne.
Ve sprintu se Oscar po startu z hloubky pole dokázal vyšplhat na desátou příčku a podle slov jeho inženýra měl tempo srovnatelné se špičkou. To by mohlo být povzbuzením pro dnešní závod.
„Tempo ve sprintu na čistém vzduchu bylo pro mě rozhodně povzbuzující. I Ferrari však bylo velmi rychlé, Max také. Očekávám tedy těsnou bitvu v čele, uvidím, na co budu mít,“ doplnil australský mladík.
Slabší kvalifikační výkon lze přisuzovat i tomu, že Piastri zvolil nastavení více na závod než na výkon na jedno kolo. „Po sprintu jsme provedli určité úpravy na nastavení auta. Lando maximalizoval výkon, zatímco Oscar má potenciál, ze kterého bychom mohli vytěžit v závodě. Posnažíme se pochopit management pneumatik. Čeká nás těsný a zajímavý závod, kde to bude těsné mezi námi, Ferrari, Mercedesem i Red Bullem,“ prohlásil šéf týmu Andrea Stella.