logo F1zpravy.czF1online.sk

Bylo to na hraně, okomentoval souboj s Norrisem Leclerc. Komisaři netrestali.

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala19. 10. 2024

Poslední kolo sprintového závodu v Austinu zvedalo diváky ze sedaček a Ferrari hned dvakrát. Fanoušky McLarenu však mohlo dodatečně zvednout ještě potřetí. Komisaři totiž prošetřovali incident, ve kterém Charles Leclerc zabránil katastrofě.

Tlak fanoušků McLarenu musel nejprve stoupnout v první zatáčce, kde se Carlosu Sainzovi s vydatnou pomocí Landa Norrise podařilo dostat na druhou příčku. Následně se na zadní křídlo McLarenu nalepil i Charles Leclerc a na soupeře to vyzkoušel v patnácté zatáčce. Norris však nechtěl prodat svou kůži levně, zvolil si vnitřní stopu a zabrzdil dostatečně brzy, aby se Ferrari nedostalo před něj po vnitřní straně.

Charles Leclerc ve vysílačce hlásil, že Norris měnil směr v brzdné zóně, na což pravidla hledí velmi přísně. Nakonec svůj pohled trochu upravil. „Nečekal jsem, že to udělá. Možná jsem v zápalu boje usoudil, že měnil směr na brzdách, musím se ještě podívat na záběry. Zdá se však, že to bylo na hraně z pohledu, jak si vybral svou stopu, ale i tohle patří k závodění.“

„Chtěl si svou pozici udržet. Já jsem se snažil a bylo to těsné, téměř jsme havarovali. Nakonec však nikdo nekolidoval a on dorazil do cíle přede mnou. Ještě jsem si ale neprohlédl opakované záběry,“ poznamenal monacký závodník.

Komisaři vyšetřovali Landa Norrise za manévry z posledního kola, které ředitel závodu hlásil komisařům. Brit se nakonec penalizaci vyhnul. Čtveřice arbitrů ve složení Garry Connelly, Loïc Bacquelaine, Derek Warwick a Dennis Dean rozhodla, že Norris se nedopustil „žádné výrazné změny směru při brzdění“. „Manévr v patnácté zatáčce byl legitimním obranným manévrem pilota auta s číslem 4.“

Charles Leclerc však ještě může mít poslední slovo. Ferrari se pyšnilo vynikajícím tempem a Sainz porazil Norrise navzdory tomu, že v podstatě celou dobu soupeřil s týmovým kolegou a ničil si přitom pneumatiky.

„V závodě jsme silní. Myslím, že v kvalifikaci se budeme trápit o něco více kvůli problémům, o kterých interně víme. Dnes odpoledne je nedokážeme odstranit,“ upozornil Leclerc. „Doufám, že budeme blízko pole position, ale nemyslím si, že bychom v kvalifikaci měli nejrychlejší auto. V závodě jsme na tom dobře.“

Související zprávy

Diskuze