Austinský trénink ovládli jezdci Ferrari, ostatní však neukázali své karty
Při pohledu na výsledky prvního a zároveň posledního tréninku na VC USA budou nejspokojenější fanoušci Scuderie Ferrari. Carlos Sainz a Charles Leclerc zajeli dva nejrychlejší časy a skončili poměrně jasně před soupeři. Ještě je však brzy na oslavy. Hlavní rivalové italské stáje totiž neukázali ani to, co v prvním tréninku chtěli ukázat.
Formule 1 se po podzimní přestávce musela velmi rychle rozjet. Piloti neměli čas na žádné rozehřívání, protože na přípravu mají k dispozici jen krátkých 60 minut. Pomoci jim měl však obnovený okruh v Austinu.
Organizátoři se před víkendem pochlubili novým asfaltem a tím, že se jim podařilo odstranit proklínané hrboly na okruhu. Minimálně jeden však na něm zůstal. Hned po pár minutách ho našli oba piloti Mercedesu.
Nejdříve na nerovnost ve čtvrté zatáčce doplatil George Russell, ale v jeho případě následky nebyly tak vážné jako v případě jeho týmového kolegy. Hamilton poskočil, ztratil kontrolu nad autem, udělal otočku o 360 stupňů a až když se pomodlil, aby nic netrefil, mohl pokračovat v jízdě. Russell tento incident konzultoval se svým inženýrem a říkal, že si všiml něčeho podobného. Vzápětí se však roztočil uprostřed první zatáčky. Mercedesy rozhodně nepůsobily stabilně.
Během prvních 45 minut však téměř všechny týmy jezdily jen na tvrdých pneumatikách, a na nějaké kvalifikační indicie jsme si museli počkat. Nakonec nejsou zcela věrné. Oba Red Bully totiž nasadily měkké pneumatiky mnohem dříve než ostatní, a tak nejezdily v nejrychlejších podmínkách. Sergio Pérez si kromě toho stěžoval na poskakování v pomalých úsecích a nakonec obsadil až šestnácté místo daleko za třetím Verstappenem.
McLareny s vylepšenými auty měly také problémy. Lando Norris obul softy mezi úplně posledními, ale ve dvanácté zatáčce udělal chybu a vyjel mimo trať. Oscar Piastri může být rád, že monopost nerozbil na vjezdu do boxů, kde absolutně neodhadl svou rychlost a na trať přivolal VSC. Pokazil tím simulace několika soupeřům.
Mercedesy skončily až na šestém a sedmém místě. Lewis Hamilton však zajel svůj nejlepší čas až ve druhém měřeném kole na měkkých pneumatikách, takže z tohoto pohledu není ztráta 361 tisícin žádnou tragédií.
Tím pádem nám nezbývá nic jiného, než se nechat překvapit po 23:30, kdy je na programu sprintová kvalifikace.
V první desítce se objevili ještě Kevin Magnussen, Fernando Alonso a Júki Cunoda.
Liam Lawson dnes dostal novou pohonnou jednotku přesně tak, jak to avizovali Christian Horner a Helmut Marko. Australan tak už teď ví, že v neděli bude startovat z chvostu startovního roštu. Ve sprintové kvalifikaci a ve sprintu však může jet naplno, tam se penalizace nijak neprojeví.
1. trénink - GP USA 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:33,602 | 25 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:33,623 | +0,021 | 27 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | 1:33,855 | +0,253 | 23 |
4. | Lando Norris | McLaren | 1:33,868 | +0,266 | 25 |
5. | Oscar Piastri | McLaren | 1:33,908 | +0,306 | 26 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33,963 | +0,361 | 22 |
7. | George Russell | Mercedes | 1:34,093 | +0,491 | 27 |
8. | Kevin Magnussen | Haas | 1:34,096 | +0,494 | 24 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:34,112 | +0,510 | 24 |
10. | Júki Cunoda | RB | 1:34,313 | +0,711 | 20 |
11. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:34,364 | +0,762 | 24 |
12. | Pierre Gasly | Alpine | 1:34,375 | +0,773 | 24 |
13. | Liam Lawson | RB | 1:34,443 | +0,841 | 28 |
14. | Alex Albon | Williams | 1:34,618 | +1,016 | 26 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:34,619 | +1,017 | 24 |
16. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:34,638 | +1,036 | 24 |
17. | Esteban Ocon | Alpine | 1:34,806 | +1,204 | 24 |
18. | Valtteri Bottas | Stake | 1:35,041 | +1,439 | 26 |
19. | Franco Colapinto | Williams | 1:35,248 | +1,646 | 27 |
20. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:37,219 | +3,617 | 15 |
Live
- Štítky
- GP USA 2024