logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen ve vysílačce chtěl, aby se tým vzbudil. Co tím myslel?

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 9. 2024

Red Bull zapadl hluboko do bahna. Tento tým odjížděl z Monzy s velmi nelichotivým výsledkem a Max Verstappen se po závodě vyjádřil velmi kriticky na adresu svého monopostu. Ve vysílačce je však Nizozemec od Maďarska zvláštně klidný a platilo to dokonce i během psychicky náročného italského závodu.

Na Maxovy vysílačky z Velké ceny Maďarska si určitě vzpomenete. Přímočarý závodník si tehdy nebral servítky a ztrácel nervy, následně ztrácel nervy i jeho inženýr a s ním zřejmě celý tým. Před startem následujícího víkendu ve Spa se měla uskutečnit důležitá porada, o které informovali i novináři v paddocku, a údajně se na ní mluvilo také o způsobu komunikace trojnásobného mistra světa ve vysílačce.

Je to pravda? To nevíme, ale faktem je, že Verstappen zažil v posledních týdnech několik závodů přinejmenším podobně náročných jako ten maďarský, ale ani jednou nevypěnil. Po závodě v Zandvoortu žertoval, že důvodem jsou „jóga a meditace“, ale změna je poměrně očividná.

Platilo to i v Monze, kde Max celou dobu jezdil mimo nejlepší pětku, strategie nebyla ideální a mechanikům dokonce nevyšla první zastávka v boxech, když zdrželi svého pilota šest vteřin. Žádná naštvaná vysílačka však nepřišla.

Na druhé straně je třeba říci, že Verstappen si v úvodu stěžoval na počínání Lewise Hamiltona, v kvalifikaci a také po nevydařené zastávce v boxech bouchal do volantu a byl velmi frustrovaný, ale vysílačku nezapnul, takže nevyslal své emoce do světa. Krátce před koncem však inženýrovi něco řekl a nebylo nám zřejmé, jak to myslel.

„Mohli by se, prosím, lidé v zázemí vzbudit? Vím, že situace je nahovno, ale je to důležité,“ řekl Verstappen. Navzdory jednomu neslušnému slovu to znělo rozumně a Max dokonce „prosil“, ale co tím chtěl říct?

Inu, po závodě vysvětlil, že potřeboval pomoc týmu při přepínání motorových režimů a využívání baterie po souboji s Landem Norrisem. „V průběhu závodu se mi baterie v podstatě vybila v souboji s Landem. Musel jsem tedy přepnout motor na určité nastavení,“ řekl Verstappen pro nizozemskou televizi Viaplay.

„V jednom okamžiku mi měli říct, že se můžu vrátit k výkonnějšímu režimu. Zeptal jsem se tedy: ‚Mohu to přepnout zpět?‘ Tehdy mě napadlo, že kluci měli celou dobu data před sebou a mohli vidět, kdy přesně jsem mohl provést všechny ty úpravy nastavení. Nemusel jsem se přece ptát, kdy to můžu přepnout,“ řekl Max, kterému se nelíbilo, že tým možná ztratil koncentraci, protože v tom okamžiku měli prakticky po závodě.

„Možná jsme se nacházeli v území nikoho, ale stále musíte mít přehled. V opačném případě můžeme rovnou zůstat doma,“ dodal nespokojeně Verstappen.

Je to dobrý příklad toho, jak to Red Bullu v Itálii nevyšlo. Monopost RB20 nebyl dobrý v kvalifikaci, nedokázal šetřit pneumatiky, chyběla mu rychlost na rovinkách, chyběla mu rychlost v zatáčkách a jeho vyvážení bylo jako obvykle zcela mimo ideální okno. Nevypadá to, že tým má na dosah ruky rychlou nápravu situace.

Verstappen také dostal od reportéra Viaplay otázku, kolik závodů ještě může vyhrát v této sezóně. „Za současného stavu? Žádný. Taková je prostě naše situace,“ odpověděl Max stručně, ale velmi výstižně.

Související zprávy

Diskuze