logo F1zpravy.czF1online.sk

Piastri si podle Norrise nenechal v souboji dostatečnou rezervu: Mohli jsme vypadnout

Formula 1 2024: Italian GP
© Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 9. 2024

Má Lando Norris instinkt zabijáka nezbytný pro boj o titul? A má McLaren dostatek racionálního úsudku, aby přijal správná strategická rozhodnutí a zároveň i dostatek autority, aby je vymohl od svých pilotů? Autorita, rozhodnutí a schopnosti Andrey Stelly a Zaka Browna budou zajisté předmětem diskusí, ale v tuto chvíli platí, že to opět nezvládli.

V McLarenu se schyluje k interní rivalitě a možná i k válce. Má Oscar Piastri nekompromisnost budoucího šampiona? Očividně ano. Má ji Lando Norris? O tom můžeme v tuto chvíli silně pochybovat. Rozhodně to však byl Lando, kdo v souboji s týmovým kolegou v prvním kole působil jako ten „krotký“.

Po závodě naznačil, že to mohl udělat jinak, ale opět působil poslušně a pokorně. V tuto chvíli bychom spíše očekávali, že bude převracet stoly, třískat dveřmi a rozbíjet všechno kolem. To však neudělal.

„Trochu mě to překvapilo, jinak bych samozřejmě brzdil o něco později,“ řekl Norris po závodě pro televizi Sky o souboji v prvním kole. „Měli jsme velký náskok na piloty za námi a ve vzájemných soubojích nesmíme riskovat. Myslím si však, že se Oscar v souboji dostal až příliš blízko.“

„Snadno jsme tam a na tom místě mohli vypadnout ze závodu. Stačilo, kdybych brzdil o metr později. Při zpětném pohledu bych to udělal trochu jinak, ale je to tak, jak to je. Oscar odjel dobrý závod a Charles také,“ řekl Norris a na jeho výrazu bylo vidět, že jen s obtížemi krotí emoce a neúspěšně se snaží nedat najevo své obrovské zklamání.

Můžete se na to dívat různými způsoby. Samozřejmě, Piastri v souboji ukázal instinkt zabijáka, ale projevil se jako poctivý týmový hráč? Nezapomeňme, že Norris ho v Maďarsku neokradl o jeho vítězství. Možná doufal, že tím získá skvělého týmového kolegu do dalšího boje o titul, ale neděle v Monze ho musela vyvést z omylu.

Aby toho nebylo málo, oběma pilotům zatloukli hřebík do rakve stratégové. Možná ani ne v případě Norrise, ale v případě Piastriho se vzdali nesmírně cenné pozice na trati v dost pozdní fázi závodu. Norris si ale nemyslí, že si McLaren v Monze nechal ujít double. „Ne, nebo možná, protože Charles vyhrál jen o dvě sekundy. Možná tím, že se dostal v prvním kole dopředu, získal ty dvě sekundy, takže možná… Charles však odjel dobře a strategicky udělali něco, co bychom my nedokázali,“ řekl Norris.

„Přemýšleli jsme o jedné zastávce a byli jsme připraveni to vyzkoušet, ale degradace předních pneumatik byla příliš velká. Možná právě to je v současnosti naše největší slabina. Zadní se drží dobře a možná proto jsme byli tak dobří v předchozích závodech. Dnes jsme se však v tomto směru trápili a Charles s Ferrari byli lepší,“ dodal anglický závodník.

I jemu však připomněli, na co mnozí poukazují už dlouhé měsíce. McLaren se chová jako outsider. Pro mnohé je nepochopitelné, že do tohoto závodu vstoupili bez týmové jedničky a později se s Piastrim vzdali nesmírně cenné pozice na trati. Tým pod vedením bývalého zaměstnance Ferrari a italského inženýra svými kroky rozhodně připomíná Scuderii z nechvalně známé kapitoly své historie.

„Zpětný pohled je vždy krásný,“ odpověděl Norris na otázku, zda by jeho tým měl více riskovat. „Vždy zkoumáme naše rozhodnutí a děláme velmi dobrou práci. Samozřejmě, dnes to nebyl náš den a neudělali jsme věci správně, ale podle mě jsme se ani nemýlili.“

„Určitě jsem mohl jít na jednu zastávku. Být druhý na trati je však mnohem obtížnější než první. Když jsem se však snažil udržet za Oscarem ve špinavém vzduchu, musel jsem mnohem více využívat pneumatiky a pak také zastavit dříve. Zaplatil jsem cenu za to, že jsem nebyl v čistém vzduchu. Oba jsme se, očividně, trápili mnohem víc než Ferrari. Stále si ale myslím, že jsme dnešek maximalizovali, ale neměli jsme po ruce to, co mělo Ferrari,“ dodal Norris.

Související zprávy

Diskuze