logo F1zpravy.czF1online.sk

Magnussen nasbíral 12 trestných bodů a čeká ho zákaz startu

Kevin Magnussen
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala1. 9. 2024

Haas se v Ázerbájdžánu bude muset obejít bez Kevina Magnussena, který jako první v historii současného trestního systému dostane zákaz startu. Dánský závodník si o to koledoval už delší dobu, ale posledním hřebíkem do rakve byl souboj s Pierrem Gaslym na VC Itálie.

Kevin Magnussen se už před letní přestávkou nechal slyšet, že nebude jezdit přehnaně opatrně, a pokud dostane zákaz startu, tak se s tím vyrovná. Přesně to ho teď čeká. Jako vůbec první pilot nasbíral 12 trestných bodů, což podle současného systému znamená automatický zákaz startu na následující velké ceně.

Před startem VC Itálie měl Magnussen na kontě deset bodů. Tři si připsal po kolizi s Alexem Albonem v Saúdské Arábii, v Číně další dva body za kolizi s Cunodou a dva body v Miami po nehodě se Sargeantem. Tři body mu pak komisaři udělili v Miami za opakované zkracování tratě během souboje s Lewisem Hamiltonem. Tím si sám uškodil, ale týmovému kolegovi Nicovi Hülkenbergovi chytráckými tahy pomohl, a to rozhodně ne poprvé.

Komisaři mu poslední dva body připočítali po kolizi s Pierrem Gaslym ve druhé šikaně. Ve svém verdiktu konstatovali: „I když auto Kevina Magnussena mělo svou přední nápravu před zrcátkem Pierra Gaslyho, Příručka jezdeckých standardů specifikuje, že předjíždějící auto musí být vedeno ‚bezpečným a kontrolovaným způsobem během celého manévru‘,“ citují z příručky, kterou veřejnost ani nemá k dispozici.

„Komisaři rozhodli, že to je případ Kevina Magnussena, a proto je pilot plně zodpovědný za kolizi, a proto mu je udělen standardní trest a trestné body,“ konstatovala FIA. Standardním trestem bylo připsání deseti sekund a dvou trestných bodů.

Haas nyní musí najít za Kevina Magnussena náhradu. Je však vysoce pravděpodobné, že v Baku uvidíme Olivera Bearmana, v jehož prospěch hovoří několik faktorů. Letos už absolvoval VC Saúdské Arábie za Ferrari, pravidelně jezdí v pátečních trénincích za Haas a příští rok se navíc stane jeho oficiálním jezdcem. Bylo by proto velkým překvapením, kdybychom za dva týdny v Haasu neviděli dvojici Hülkenberg-Bearman.

Související zprávy

Diskuze