logo F1zpravy.czF1online.sk

Norris si uvědomuje význam závodu pro šampionát, znervózňují ho neznámé proměnné

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala31. 8. 2024

Na sílu současného McLarenu poukázala i kvalifikace na VC Itálie. Lando Norris získal pole position navzdory tomu, že ji nezajel ideálně. Víkend v Monze zatím není tak lehký jako ten předchozí, což ovšem vítězi kvalifikace přináší větší zadostiučinění. Před nedělí má ale respekt.

Po posledním měřeném pokusu se Lando Norris začal omlouvat svému týmu za zkažené kolo. Když mu však inženýr prozradil, že přesto získal pole position, upřímně ho to překvapilo. Ve skutečnosti by však stál na pole position, i kdyby se nezlepšil ani o tisícinu. Už prvním pokusem na úrovni 1:19,401 by překonal druhého Oscara Piastriho.

„Neměl jsem pocit, že bych zajel kolo bez chyb,“ popisoval průběh svých jízd Lando Norris. „Myslím si, že my všichni chceme v kvalifikaci poskládat to perfektní kolo. Chcete, aby to krásně plynulo. Já jsem se pokusil trochu posunout brzdy v první zatáčce a ve skutečnosti jsem to trefil mnohem lépe. Pak jsem na vnitřku druhé zatáčky vrazil do obrubníku, protože jsem zatočil příliš brzy. Po první šikaně jsem tedy zaostával o půldruhého desetiny. Říkal jsem si: Do háje, a je po všem dřív, než to vůbec začalo.“

„Nečekal jsem, že to získám zpátky. Pak jsem však zvládl druhou šikanu a okamžitě jsem tu jednu a půl desetiny našel. Následně jsem v každé zatáčce sbíral pár setinek. Neměl jsem tedy pocit, že bych zajel bezvadné kolo, jako jsem zajel minulý víkend. Stačilo to ale na pole position, z čehož mám dobrý pocit,“ konstatoval se spokojeným výrazem ve tváři.

V Monze jsme viděli i více úsměvů než v Zandvoortu. Norris to vysvětlil tím, že nyní o pole position musel zabojovat. „Cítím po ní větší spokojenost než minulý víkend, už jen proto, že to bylo v kvalifikaci mnohem těsnější, více jsme se trápili a na tomto okruhu je náročnější to poskládat. Celý víkend jsme byli dobří, ale ne skvělí. V Zandvoortu jsme působili skvěle. Ze zisku pole position jsem měl proto lepší pocit, protože získat ji bylo mnohem náročnější. Jsem velmi šťastný, zejména po obsazení prvního řadu. Pro nás jako tým je to ještě lepší.“

Neděle může být dalším důležitým dnem z pohledu vývoje v šampionátu. McLaren se může dostat na čelo konstruktérského pořadí a pokud by závod skončil přesně podle výsledků z kvalifikace, Verstappenův náskok by se mohl zmenšit na 50, 51 nebo 52 bodů v závislosti na tom, zda by někdo z dvojice Norris-Verstappen získal bod za nejrychlejší kolo.

Norris jede do závodu s cílem získat double a uvědomuje si, že výsledek může být důležitý i pro šampionát a stahování Verstappenova náskoku. „Ano, určitě je to dobrá příležitost. Očekávám však, že se rychle dostane přes pole a zřejmě se poměrně brzy ocitne za námi.“

Zatímco Verstappen nad svými závodními simulacemi tak trochu ohrnul nos, v McLarenu je vnímali jinak. „Jejich závodní tempo vypadá být velmi silné a jsou na tom dobře i z hlediska drobení gum. Z nějakého důvodu však [Verstappen] v kvalifikaci nedělal stejné kroky vpřed. V Q2 byl rychlejší, na použitých gumách byl rychlejší i než já, a dokonce ani náskok na Checa není tak velký jako obyčejně.“

Nebude to ovšem jednoduché. Norris přiznal, že je před nedělí poněkud nervózní, ale ne kvůli startu, ale jistým neznámým proměnným. „V Zandvoortu jsme mohli říct, že máme spoustu důkazů, že budeme v závodě silní. Tady jich je méně,“ upozorňuje rodák z Bristolu. „Když získáte první a druhé místo, obyčejně se to projeví i na tom, že budete mít rychlé auto v závodě. Tady však máme více otazníků nad drobením a degradací gum. Jsem o něco nervóznější z toho, co by se mohlo stát, ale jsem i na nejlepší pozici.“

Související zprávy

Diskuze