logo F1zpravy.czF1online.sk

„Nepochopitelná“ RB20 byla lepší na starých gumách. Marko se nevzdává naděje na výhru

Sergio Pérez
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Red Bull zažil v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie další facku. Start ze čtvrté řady a ztráta téměř sedmi desetin na pole position je výsledek, jaký si tento tým nepamatuje. Ještě děsivější než ztráta je však skutečnost, že tým neví, co se to s monopostem vlastně děje.

I když je celková ztráta obrovská, pohled na delta časy a jednotlivé sektory napovídá, že reálně chyběly Maxi Verstappenovi na nejlepší asi tři desetiny, ne sedm. Delta Sergia Péreze už nevypadala tak dobře, ale mexický závodník ve finále na týmového kolegu mnoho neztratil a odstartuje spolu s ním ze čtvrté řady. To však rozhodně není důvod ke spokojenosti.

„Z vyvážení jsem měl pocit, jako kdyby přední náprava nebyla spojena se zadní. S nízkým přítlakem se to ještě zhoršilo,“ řekl Pérez po skončení kvalifikace pro F1 TV. „V Q3 jsem měl skvělé kolo na použitých pneumatikách, ale když jsem nasadil čerstvé, pracovní okno se velmi zúžilo a auto bylo velmi náročné na zvládnutí. Těžko říct, co to způsobuje.“

Mexičan po kvalifikaci těžko hledal slova, podobně jako jeho týmový kolega či zástupci Red Bullu. „S takovou pozicí na startu nás čeká dlouhý závod a můžeme skončit zaseknutí v DRS-vláčku. Alespoň závodní tempo vypadalo o něco slibněji než kvalifikační. Pokud dokážeme udržet pneumatiky při životě, můžeme se posunout dopředu,“ dodal s nadějí Pérez.

Mnohé z těchto slov zdůraznil i poradce Red Bullu Helmut Marko. Ten byl po pátku velmi optimisticky naladěn, ale už během třetího tréninku hlásil reportér televize Sky Ted Kravitz velmi intenzivní rozhovor v garáži Red Bullu mezi Maxem Verstappenem, jeho inženýrem Gianpierem Lambiasem a Markem, který vypadal obzvláště ustaraně. Po kvalifikaci měl těch starostí ještě víc.

„Nepochopitelné,“ popsal Rakušan výkon RB20 v kvalifikaci. „V Q2 jsme byli v dosahu pár setin za Hamiltonem, ale v Q3 najednou jakoby nic nefungovalo. Změny přitom byly minimální. Teoreticky by to neměly způsobit, takže jsme zmateni.“

Marko přitom navázal na slova Péreze o použitých pneumatikách. Checo měl v Q3 k dispozici jen jednu čerstvou sadu pneumatik, Verstappen dvě, ale přesto byl jen o pár setinek rychlejší než Mexičan na použitých gumách. „Něco nám tady vůbec nehraje. Obvykle jsou použité pneumatiky o tři nebo čtyři desetiny pomalejší,“ konstatoval poradce Red Bullu, který, podobně jako celý tým, neměl vysvětlení.

Neztratil však nic ze svého pátečního optimismu a na otázku, zda Red Bull může vyhrát, odpověděl jednoznačně: „Rozhodně. Musíme to zanalyzovat, protože v Q2 jsme měli výkonnost a všechno bylo v pořádku. Díkybohu jsme na Monze, kde se dá předjíždět.“

„Nemyslím si, že se někdo dokáže vymanit z dosahu DRS, dokonce ani oba McLareny, jedině pokud přijdou s nějakým dokonalým plánem a nebudou spolu bojovat. Nic není ztraceno. Když však i v závodě podobným způsobem ztratíme výkon, tak to bude vypadat špatně,“ dodal Marko.

Související zprávy

Diskuze