logo F1zpravy.czF1online.sk

Třetí trénink ovládl Mercedes, Ferrari zaujalo časy na starých pneumatikách

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Třetí trénink na Velkou cenu Itálie nám přinesl několik zajímavých indicií. Můžeme být rádi, že kvalifikace nás čeká už asi za dvě hodiny, protože to vypadá více než napínavě. V závěrečných šedesáti minutách rozhodně zaujala rychlost Ferrari a Mercedesů. Naopak, Red Bull se možná vrátil k formě z Nizozemska.

Prvních třicet minut se na trati moc nedělo. Tehdy jsme ještě netušili, že jízdu pilotů Ferrari na první sadě měkkých pneumatik – odjeli na ní přes deset kol – budeme považovat za nejzajímavější epizodku třetího tréninku.

Piloti Scuderie měli pozvolný start a Carlos Sainz po prvním pokusu na čerstvých softech zaostával o více než vteřinu. Španělský závodník se však svým třetím pokusem katapultoval přímo do čela. Jeho týmový kolega Charles Leclerc jej později překonal na více než deset kol starých softech. Tento výkon způsobil v komentátorské kabině televize Sky nejedno zvednuté obočí.

Soupeři však měli stále dostatek času na reakci. Red Bully, McLareny a Mercedesy se v závěrečné čtvrthodině vydaly na trať na druhé sadě čerstvých měkkých pneumatik. Výkon Leclerca však překonali jen Lewis Hamilton a George Russell, a i ti to dokázali jen s malým náskokem.

Ferraristé následně také obuli čerstvé softy, ale zdálo se, že více času věnovali nácviku jízdy v zákrytu než rychlým pokusům. V čele tak zůstali až do konce třetího tréninku Lewis Hamilton a George Russell. Charles Leclerc (s výkonem na opotřebovaných pneumatikách) si udržel třetí místo.

Zajímavý byl opět pohled do kuchyně Red Bullu. Max Verstappen si stěžoval, že „auto v pomalých a středně rychlých zatáčkách nezatáčí“ a nechybělo ani tradiční nevěřícné kroucení hlavou v kokpitu po průjezdu cílem. Před zbytkem víkendu jsme tak dostali další koření, ale tohle všechno může být již za pár hodin zapomenuto.

Nepříjemné problémy má tým Haas, který měl v samém závěru technické problémy. Kevin Magnussen na horečné naléhání svého inženýra odstavil monopost v nájezdu do zatáčky Ascari a z útrob jeho auta nevycházely příliš zdravé zvuky.

Rozuzlení celé této zápletky nás čeká v následujících hodinách. Kvalifikace je v Monze velmi důležitá a začne v 16:00.

FOM

Live

Související zprávy

Diskuze