Marko je optimista: Jsme na tom mnohem lépe než v Zandvoortu
Red Bull nevstoupil do italského víkendu pravou nohou, ale skutečně si počínal tak špatně? Při pohledu na výkonnost monopostu v posledních týdnech máme tendenci dívat se na RB20 kriticky, jako kdyby už nikdy neměl vyhrát, ale Max Verstappen s ním v Nizozemsku dokázal skončit na druhém místě. Monza může napsat zcela odlišný příběh a poradce Red Bullu Helmut Marko si to dobře uvědomuje.
Čtrnácté a patnácté místo ve druhém tréninku skutečně nejsou reprezentativním ukazatelem výkonnosti RB20. Podle Helmuta Marka platí ve skutečnosti pravý opak. Monopost je na tom podle jeho slov mnohem lépe než v Nizozemsku a zvláště v závodních simulacích cítí Red Bull sebedůvěru.
„Jsme na tom lépe, než to navenek vypadá,“ řekl Marko k Verstappenovu čtrnáctému nejrychlejšímu kolu ve druhém tréninku. „V kvalifikační simulaci se auto Maxovi odtrhlo v Parabolice. V té době byl o nějaké dvě desetiny za Norrisem, ale soupeři nastavili v pátek výkonnější motorové režimy.“
„V závodních simulacích, než se dostavilo drolení pneumatik, jsme však byli velmi konkurenceschopní. Gumy se propadly poněkud radikálně. Tuším, že k tomu došlo, když zpomalil kvůli pomalejšímu autu před ním. Musíme to však vyřešit,“ dodal Marko.
Po pátku byl Rakušan plný sebedůvěry. I když Verstappen skončil v Nizozemsku na solidním druhém místě, jeho ztráta na vítězného Landa Norrise byla propastných 23 vteřin. V Monze se podle poradce Red Bullu k něčemu podobnému neschyluje.
„Auto se hned od prvního tréninku určitě zlepšilo, ale když se začnou drolit pneumatiky, přichází radikální propad,“ řekl Marko. „Drolení začíná už po pěti nebo sedmi kolech, ale přišlo to, až když jsme zpomalili. Pokud to tedy chceme vyřešit, musíme jet neustále naplno!“
„Budeme se muset rozhodnout, jestli pojedeme na jednu zastávku v boxech, nebo na dvě. Asfalt se však s každým kolem zlepšuje. Uvidíme, co to přinese. Žádný déšť nepřijde, tento víkend jezdí také Formula 3 a Formula 2, takže si myslím, že by se to mělo zlepšit. Čím více se to zlepší, tím nižší je šance, že přijde drolení pneumatik,“ vysvětlil Marko.