logo F1zpravy.czF1online.sk

Vowles: Sargeant dosáhl svého maxima a bylo by nefér i vůči němu, kdyby pokračoval

Logan Sargeant
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Logan Sargeant už není pilotem Formule 1. S nejvyšší motoristickou třídou se rozloučil potichu a konečné rozhodnutí Williamsu nikoho příliš nepřekvapilo. Překvapivější bylo jméno jeho nástupce a také upřímnost, s níž se po příchodu do Monzy vyzbrojil šéf týmu James Vowles.

Ten už má v kapse smlouvu s Carlosem Sainzem, čímž si získal mezi zaměstnanci velkou popularitu. S Francem Colapintem příliš neriskuje, nemá co ztratit a po příjezdu do Itálie si mohl dovolit větší upřímnost. Při vysvětlování svého kroku nepotřeboval žádné politické floskule a otevřeně promluvil o nedostatečných výkonech Logana Sargeanta, které byly beztak všem očividné.

„Kdybyste si promluvili se všemi šéfy v boxové uličce, každý by vám řekl, že nechce vyměnit jezdce uprostřed sezóny. Je to něco strašného,“ prohlásil Vowles před novináři v Monze. „Je to nesmírně obtížné pro jezdce, je to těžké a rušivé pro tým.“

„Proč jsme ho tedy nyní vyměnili? Nejčistší by to bylo na začátku roku. Logan se však v závěru minulé sezóny dostával na rozdíl jedné desetiny za Alexem a začal se přibližovat. Bylo příjemné sledovat jeho pokroky a kdyby v tom pokračoval, myslím si, že bychom měli letos velmi silného jezdce,“ pokračoval šéf Williamsu.

„Důvod, proč jsme to udělali teď, je jednoduchý. Měli jsme dost zkušeností na to, abychom věděli, že dosáhl svého maxima. Ve skutečnosti by bylo vůči němu téměř nespravedlivé, kdyby takto dále pokračoval,“ prohlásil Vowles.

V Monze byl velmi upřímný a otevřený. Očividně rozehrál poměrně riskantní hru, když označil Micka Schumachera a dokonce i Franca Colapinta za „dobré, ale ne výjimečné“. Na druhou stranu, jelikož se Vowlesovi už podařilo podepsat smlouvu s Carlosem Sainzem, je za hrdinu a risk s argentinským mladíkem si může dovolit.

„Když jste se Loganovi podívali do očí po vystoupení z auta, viděli jste, že do toho dal všechno, ale nestačilo to. Z lidského hlediska vždy odevzdal sto procent toho, čeho byl schopen dosáhnout. Každému bylo jasné, že se dostal na své hranice,“ konstatoval Vowles.

Bývalý hlavní stratég Mercedesu se hájí, že odchod Sargeanta byl dobrý pro jezdce i tým. „Rozchod je v tomto okamžiku správné rozhodnutí pro obě strany. Mám pocit, že je to vůči Loganovi fér,“ vzkázal šéf Williamsu, který není ve vedení týmu dlouho, ale za ten rok a půl už stihl nejedno velké rozhodnutí.

Vowles zároveň trvá na tom, že Sargeantova tvrdá a drahá nehoda v Zandvoortu není důvodem jeho propuštění. Rozhodnutí bylo založeno čistě na výkonnosti amerického pilota. „Loganovi jsem chtěl dát podle mě dostatek času na tratích, na kterých se může předvést,“ řekl Vowles.

„Naší odpovědností bylo postavit dostatečně rychlý monopost, což se nám nepodařilo. Od Zandvoortu však máme auto, které je podle mě schopné bodovat. Po neděli jsem podrobně zkoumal data, abych vyhodnotil jeho výkonnost. Nenašel jsem přitom nedostatky jen v jedné oblasti, chybělo mu manažování časů na kolo, chybělo mu tempo a finišoval příliš hluboko v poli,“ řekl kriticky Vowles.

Související zprávy

Diskuze